remlof Duke Ach dat is met communisten, evangelisten, pacifisten en radicalen ook gelukt om tot GroenLinks te komen. Daarmee vergeleken is een fusie van dat GroenLinks nu met sociaaldemocraten een eitje.
Duke remlof Dat was meer dan dertig jaar verleden. Niet teveel in het verleden blijven hangen Remlof 😉
remlof Duke Het was de laatste en de grootste van de vele fusies tussen politieke partijen die we in Nederland hebben gehad, dus zeker relevant om daar naar te kijken. Kom jij nou maar eens uit je beperkte GL-bubbeltje.
tsjok Duke Wat is er in de afgelopen 30 jaar in jouw ogen veranderd waardoor twee partijen niet meer kunnen fuseren? De Christenunie heeft het bovendien in 2000 nog gedaan.
Duke tsjok Waar beweer ik dat partijen niet zouden kunnen fuseren? Enige consolidatie lijkt me zelfs volkomen logisch en ook vrij nuttig. Maar het gesternte waaronder zoiets plaatsvindt maakt een hoop uit voor de kans op succes 😉
GSbrder Reya Toch het generatieverschil. Bij GroenLinks is de gemiddelde leeftijd een stukje lager dan bij de vakbondsboomers van de PvdA. Ben het overigens wel eens met @Duke dat de fusie nog niet zo gemakkelijk is. Los van precedenten uit de politieke historie.
Reya Sloggi Wat denk je van het CDA, met de katholieken en de afvalligen die in één partij samengingen? ARP-cultuur: KVP-cultuur:
GSbrder remlof Leek mij juist een bijzonder moreel-lenige christen, in plaats van een dogmatische grefo.
Dwersdriever Bij1 valt Uit1. Door het uittreden van de twee leden in de gemeenteraad in Amsterdam heeft de partij daar geen vertegenwoordiging meer. Toxische partijcultuur is de redeb
Reya Dwersdriever „Ik werd bijvoorbeeld vaak ‘wit’ genoemd”, zegt Ahmadi, die van Afghaanse komaf is. „Daarmee werd bedoeld: je bent minder relevant voor de partij. Ik kreeg te horen: welke uitdaging heb jíj in de maatschappij?” Afghanen moeten meer hun privilege checken, duidelijk.
tsjok Friek „Ik werd bijvoorbeeld vaak ‘wit’ genoemd”, zegt Ahmadi, die van Afghaanse komaf is. „Daarmee werd bedoeld: je bent minder relevant voor de partij. Ik kreeg te horen: welke uitdaging heb jíj in de maatschappij?” Gebeurt voor mijn gevoel best vaak dat actieve antiracisten doorslaan de andere kant op.