Friek Falco De achterban van de VVD in kort bestek: VVD met PVV: geen probleem VVD met FvD in de provincie: ja, kom maar door VVD met PvdA/GroenLinks:
remlof Friek Maar ja de keuze tussen een blanke boomerman van PvdAGL en een geëmancipeerde Turkse vrouw van de Veuveudeu lijkt me dan toch wel lastig voor ze.
Drietebuul Dwersdriever Ik denk dat de PvdA(+GL) er meer aan heeft om (weer) een bredere volkspartij te worden. Dat je op economisch vlak de proteststemmers op PVV weet te bereiken en verleiden.
Sloggi GSbrder Yesilgoz is een oud-Groenlinkser, die zal zich wel thuisvoelen in een kabinet met Pvda/GL.
GSbrder Sloggi De veel meer centristische D66/CU bleken op asielgebied een brug te ver voor Dilaantje. Maar misschien willen PvdA/GL inderdaad meegaan in het frame van "eigen arbeiders eerst sociale huur".
Myst Ik zit wat te kijken van die NAVO-top en huiver bij de gedachte dat een vertegenwoordiger van de BBB daar de gesprekken moet voeren namens Nederland
Linus Myst Een extra probleem is dat Van der Plas lijkt te denken dat je prima premier kan zijn zonder je met het buitenland te bemoeien en dat ze zichzelf dus ook niet op een NAVO-top ziet staan.
remlof De kans is trouwens groot dat Timmermans wel de premierskandidaat van PvdAGL wordt, maar niet de partijleider. Die zou dan uit de GL-tak moeten komen, neem ik aan.
GSbrder remlof Katinka Eikelenboom gewoon? Millennial vrouw van de wereld zonder te groot ego-profiel naast Boomer-mannetjesputter Frans.
mono GSbrder Het Deense model wordt toch vaak als lichtend voorbeeld gezien voor de wederopstanding van de sociaaldemocratie.
Duke GSbrder Ze moeten niks. Maar de afkeer bij de VVD tegenover GL is veel en veel groter dan die tegenover clubjes als PVV, FvD en JA21
GSbrder Duke Die laatste groeien harder, dus moeten ze meer afvangen. De electorale dreiging zit niet op links, dat krimpt en krimpt.
Duke GSbrder Allicht. Maar dan nog zou je in theorie als partij iets van goed fatsoen of integriteit kunnen overwegen.
Sloggi GSbrder 'Breed' links en/of progressief heeft nu anders ook dik 60 zetels. Probleem is vooral de versplintering. Een aansprekende lijsttrekker kan zomaar een hoop zetels bij alle splinters wegkapen, en we weten dat D66 ook veel kan verliezen aan een links blok.
remlof mono Ik denk niet dat de fusiepartij die straks uit PvdA en GL zal voortkomen zich zal profileren als sociaaldemocratisch.