Duke GSbrder Dan lijkt me dat geen probleem eigenlijk. Een Diederik Samsom was daar ook wel voor. Alleen valt het steeds wat tegen…
GSbrder mono "Governments should not waste our money on a dangerous toy," Jan Van de Putte of Greenpeace International said when ITER was announced in 2005. Van de Putte predicted it will never be efficient - so why bother? Spokesperson Bridget Woodman said: "Nuclear fusion has all the problems of nuclear power, including producing nuclear waste and the risks of a nuclear accident." https://www.theregister.com/2008/10/22/fusion_greenpeace_no/
mono GSbrder Jij hebt het over 'economisch bestaan'. Zoals ik het zie is het bezwaar vanuit de 'groene hoek' ook vooral dat kernfusie vooralsnog al decennia in de onderzoeksfase zit en actie op het vlak van de verduurzaming van de energievoorziening niet nog decennia kan wachten.
GSbrder mono Beetje kip/ei, toch? Hoeveel onderzoeksgeld is er nu echt in gestoken? Afijn, niet echt on topic.
mono GSbrder Marginaal en er lijkt wel wat schot in de zaak te zetten. Ook wel weer wat potentieel interessante ontdekkingen omtrent supergeleiders recentelijk nog. Blijft een zaak van lange adem natuurlijk. Het is wel een hoek waarin purisme het nog wel eens wil winnen van pragmatisme.
GSbrder mono Uiteindelijk is het ook de vraag met wat voor fusie je eindigt, in hoeverre fusie iets kan doen voor het nucleaire afval van fissie en of je het moet zien als een onderzoekscasus of een investeringscasus.
janneke141 Nieuwe peiling: Moet ik er nog bij zeggen dat dit de peiling van Ongehoord Nederland is, of had u dat zelf ook wel door?