tsjok Er is nogal wat te bespreken, dus een apart topic leek me wel handig. Sprekerslijst (via remlof): We beginnen om 10:15.
remlof Ben benieuwd naar opstelling van PvdGL, zij hebben immers een groot aandeel in het prijsplafond op de energieprijs.
remlof Wilders: "Jetten is een klimaatpsychopaat" Paternotte: "Jetten is bezig de troep van Wilders op te ruimen die zoveel mogelijk gas uit Rusland wou halen" Zo, de toon is gezet.
tsjok remlof Toch vind ik dat niet echt heel sterk. Wilders' kritiek op het Nederlandse gasbeleid is grotendeels gewoon waar. Kun je hem wel een 'bedrijfspoedel' noemen (wat is dat überhaupt) maar dat is gewoon inhoudsloos schelden.
remlof tsjok Die bedrijfspoedel was van Wilders zelf natuurlijk, jaren geleden, die krijgt ie nu terug.
Friek janneke141 Tsja, ik verwacht ook weinig verheffends zodra Baudet aan het woord is. Zojuist wel een kleine verspreking bij Wilders ('dat is Russisch grondgebied'). Eh, Oekraïens juist.
tsjok Wilders: "Ik ben niet gekozen om de problemen in de wereld op te lossen" Nou, fijn dat dat gezegd is.
Friek tsjok Beschamend antwoord, inderdaad. "Ja hoi, ik ben medewetgever, maar ik bepaal het beleid niet hoor." De groeten vent.
tsjok Sophie Hermans wijst er op dat voor de werkenden niet enkel 0,14 procentpunt belastingverlaging wordt gerealiseerd, maar dat je ook de verhoogde arbeidskorting (vier tientjes per maand) niet moet vergeten.
Friek Tem Je merkt wel dat hij enorm gegroeid is als Kamerlid. Spreekt heel helder, rustig stemgebruik en stelt scherp vragen.