janneke141 Ik vind het echt schandalig dat D66 hiermee akkoord gaat. Voor het afschaffen van de basisbeurs waren de argumenten al dun, maar vooruit, er waren argumenten. Nu is het simpelweg een budgettaire maatregel ten koste van studenten. En dan komt zo'n oelewapper van D66 vanochtend bij Radio 1 bepleiten dat de berichtgeving heel tendentieus is, immers, het zijn niet studenten die moeten gaan betalen, voor hen komt er geen cent bij. Pas dáárna moeten mensen heel ietsje meer betalen per maand (gemiddeld zo'n €5000 over de gehele looptijd, namelijk). Bah bah en nog eens bah.
Wat me ook enorm tegenstaat, maar dat is een wat bredere klacht, dat er door de dichtgetimmerde regeerakkoorden steeds meer beleid wordt gesteund door steeds minder partijen. D66 noemt het "niet onze favoriet" maar is wel voor, CDA en CU zijn tegen maar tekenen toch. Dan heb je dus toch gewoon geen meerderheid in de kamer? Dat is hoe onze politiek zou horen te werken. Niet in een onderhandeling waarvan alle stukken krampachtig geheim worden gehouden iets beklinken en dan vier jaar lang bij elke tegenslag roepen "Wij willen het ook niet, maar ja, regeerakkoord!"
:r.
Zo. Dat moest ik even kwijt.