Loveless Ik snap best dat ze ergens naar toe moeten met die mensen, maar dit is toch wel erg moeilijk te verkopen naar de mensen die al tien jaar op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning - want dat zijn ongetwijfeld de woningen waar we het hier over hebben.

Nog los van het feit dat je de kiezer zo wel heel rap in de armen van Geert Wilders drijft, maar dat is nog het minste probleem.

Reya Ik had daar nog nooit over nagedacht eigenlijk. Maar het ligt verschrikkelijk voor de hand. Er is natuurlijk geen enkele controle wie er op zo'n fiets zit. Met de sneloplopende boetes voor het in dienst hebben van illegalen, lijkt het me geen verstandige zaak.

GSbrder Zoals al gezegd, vooral voor de buhne dit. Klinkt alsof de eigenaresse gewoon een dame uit de regio is. Kan me voorstellen dat ze nu niet graag meer alleen over straat gaat.

Loveless Gewoon plaatsen met een woningoverschot verrassen met een frisse wind.
Geen idee, Ter Apel ofzo lijkt me wel een geschikte krimpgemeente. Alternatief is Heerlen.

Daarom voortaan enkel nog pandjes kopen van vennootschappen op de Kaaiman-eilanden, die zijn toch net wat lastiger te bedreigen.

tsjok 5-10k per opvangplek is best gering.
De bouwkosten voor gemeenten om (permanente) woningen te realiseren zullen veel hoger zijn.

20.000 woningen voor asielzoekers. Zou dat allemaal middenhuur zijn?

Is iets als barakken/prefabs geen oplossing, in ieder geval voorlopig?

Tem Ik stel voor dat mensen met een huis met een WOZ-waarde van boven de 500k verplicht asielzoekers in huis nemen. Daarnaast heffen we het kraakverbod op.

Sloggi
        Te omslachtig. Beter gewoon de ledenlijst van de VVD alfabetisch afgaan.

Reya Je bedoelt als oplossing voor de 100k daklozen die Nederland telt?

Reya Paleis Soestdijk heeft ook nog wel wat meters vrij.

• Reya replied to this.

Sloggi

Wordt Het Loo eigenlijk überhaupt wel gebruikt voor bewoning?

Lijkt me ook momenteel absoluut geen pretje om in omgeving Ter Apel te wonen. Normaal gesproken heb je van een asielzoekerscentrum niet zoveel last (opvanglocaties zijn doorgaans weinig spannend), maar zodra er rond de 700 man voor een deur ergens loopt te kamperen in erbarmelijke omstandigheden, is het slechts wachten op uiteenlopende misstanden.

Reya Nog niet… 😉

Op het kroondomein is trouwens ook plek zat voor noodbarakken.

• Reya replied to this.