Linus tsjok Klopt. In het NOS artikel staat: De beslissing om na het EK in Engeland een punt te zetten achter haar carrière, was al voor het eindtoernooi gemaakt. "Maar ik heb toen wel de deur op een kier gelaten, zodat ik niet alle druk op het EK zou leggen. En ook voor het geval mijn gevoel nog zou veranderen, dat ik de kans zou hebben toch nog te blijven voetballen. Alleen dat moment is niet gekomen. Ik merk steeds meer dat ik achter mijn besluit sta." En ook dat ze al weet wat ze nu wil doen. Ze gaat met haar partner op reis in een busje. Dat helpt natuurlijk ook bij het maken van een dergelijke beslissing als je weet dat je dan iets kan doen wat je al heel lang graag wil doen.
Linus remlof Thomas Hogeling heeft laatst in de VK een column geschreven over die vraag: Meestal is ‘wie?’ kwaadaardiger. Een vriend van me roept het vaak als ik met anderen over voetbal praat. Dan zeg ik dat ik Lasse Schöne supergoed vind en dan onderbreekt hij me met ‘WIE?!’. Hem wordt niets gevraagd en hij weet dat we het over voetbal hebben, hij is dan ook helemaal niet benieuwd naar Lasse Schöne. Door zijn gebrek aan kennis te etaleren wil hij alleen laten weten hoe inferieur hij ons gespreksonderwerp vindt. Stomvervelend gedrag, Richard. Online wordt het nog vervelender. Toen Joni Mitchell onlangs besloot haar muziek van Spotify te halen omdat het platform desinformatie zou verspreiden via de podcast van Joe Rogan, reageerden tientallen mensen op dat bericht met ‘wie?’. Als je kunt twitteren, kun je ook ‘Joni Mitchell’ googlen, maar daar gaat het de ‘wie?’-roepers niet om. Het enige wat ze willen zeggen is dat zij en haar mening irrelevant zijn.
remlof Het programma voor de Eredivisie seizoen 2022/2023 is vast al een tijdje bekend: https://www.knvb.nl/competities/eredivisie/programma Het begint immers al volgende week op vrijdag 5 augustus. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de extra lange winterstop ivm het woestijnwk.
remlof Linus Ik zei het vooral omdat er in dit topic geen enkele post is gewijd aan het EK voetbal voor vrouwen, maar er nu wel opeens wordt gemeld dat Van Veenendaal stopt. Alsof het meer over de poppetjes dan over het spel gaat :')
Dwersdriever Ik hoop dat Engeland wint na een doelpunt dat op aanwijzing van de grensrechter wordt goedgekeurd. 'Some people are on the pitch. They think it's all over. It is now.'
remlof Eerst natuurlijk om 8 uur vanavond het echte werk: Ajax - PSV om de Johan Cruijff-schaal. https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/405193/dit-zijn-de-vermoedelijke-opstellingen-voor-de-johan-cruijff-schaal/
Duke Blijft toch ook wel bijzonder hoe zo'n voetbalseizoen is ingedeeld. De normale competitie is afgelopen tegen de tijd dat het lekker weer wordt om te voetballen en als het herfst of winter is wordt er juist volop gevoetbald.
remlof Duke Het verschilt ook per land. Meer noordelijke Europese en veel Zuid-Amerikaanse landen spelen bijv van maart tot november ofzo. Nederland doet het al tijden van augustus tot april/mei.
tsjok Duke Heb ik ook nooit begrepen. Toen ik zelf voetbalde stond ik het halve seizoen in de regen kou te kleumen, en als het dan lekker weer was mochten we niet spelen. Nu als sportconsument vind ik het ook irritant want juist als er verder geen reet op tv is, is er ook geen voetbal. Zit je een beetje te schrapen tussen de Tour en Wimbledon door.
Duke tsjok Dat je in de hoogste competities wat ruimte laat voor de grote toernooien snap ik nog wel. Maar zeker voor amateurs zie ik toch vooral voordelen van een langere winterstop en dan gewoon door tot eind juni oid. De velden zijn veel beter te prepareren dat en wat warmer weer scheelt ook weer veel blessures.
Friek Duke Het zou mij ook logischer lijken om de voetbalseizoenen meer samen te laten vallen met school- en studiejaren. Zomerstop vanaf juni tot september, langere winterstop vanaf de kerst tot maart (mocht dat allemaal lukken qua planning).
remlof Dat was een erg leuke wedstrijd om de JC-schaal met een prima uitslag. Leuk begin van het seizoen voor Van Nistelrooij ook.
tsjok Linus Verdiende winnaar is een understatement, echt een geweldige ploeg. Volgend jaar weer een WK hè, nu al zin in zien wat ze tegen de VS kunnen. Overigens de best bezochte EK-finale ooit (mannen of vrouwen). Mooi statistiekje.