Reya Duke Je hebt het hier wel over een beroepsgroep die heel graag heel veel beren op de weg ziet Gemeenteambtenaren? Werkelijk?
remlof Weten jullie al wat je gaat stemmen? Ik ga weer voor Volt denk ik, omdat ze meedoen in Arnhem en omdat de lokale D66, PvdA en GL mij nooit hebben kunnen overtuigen.
Klopkoek remlof Weten jullie al wat je gaat stemmen? Weet ik nog niet. Misschien wel de lokale CDA of 'Zwarte Piet is Zwart'. Sowieso geen D66 of VVD. Beide wegkijkers.
tsjok De lijsten of programma's zijn hier nog niet bekend gemaakt, dus ik weet niet precies welke partijen meedoen en wat hun standpunten zijn. Zeker lokaal kijk ik wel vrij gedetailleerd wat me aanspreekt. Zal in elk geval een stem op links worden, en Volt doet sowieso niet mee dus die vallen al af.
remlof tsjok Volt doet mee in Amsterdam, Arnhem, Delft, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Jij stemt toch in die eerste of die laatste?
tsjok remlof Nope, ik woon elders tegenwoordig. Wel tof hoor dat ze als nieuwe partij in zo veel steden meedoen.
remlof tsjok En dan hebben ze het zichzelf nog extreem moeilijk gemaakt door alleen daar mee te willen doen waar ze evenveel vrouwelijke als mannelijke kandidaten konden vinden :')
tsjok remlof Ja, ik lees het. Het is natuurlijk super tof dat ze naar gelijkheid op de lijst streven, maar vraag me af of dat op een gegeven moment niet in de weg gaat zitten als er ergens ook op langere termijn te weinig vrouwelijke kandidaten zijn te vinden. Nu voor de eerste gemeenteraadsverkiezingen maakt het allemaal niet zo veel uit want dan kun je toch beter klein blijven vind ik. Te veel nieuwe partijen mikken veel te groot en trekken dan allerlei debielen aan die niks met de partij op hebben.
janneke141 Ik heb nog geen idee. Ik ga me maar eens verdiepen in de lokale partijen, want de landelijke staan me op dit moment zo ongeveer allemaal tegen.
Chewie Volt liet in mijn stad helaas ook zien een politieke partij te zijn en ze doen hier dan ook niet mee omdat ze opeens geen representatieve lijst meer hebben. Die lijst hadden ze wel maar ja je kan natuurlijk geen 3 mannen op de lijst hebben staan tegen maar 2 vrouwen.
Friek Het zal waarschijnlijk wel weer de lokale PvdA, GroenLinks of D66 worden. Wel laatst geholpen door een lokale partij (Student & Starter), maar het staat me altijd een beetje tegen om op een belangenclubje te stemmen.
Duke Tja, ik weet het nog niet zo goed. Heb natuurlijk van twee kanten met die lokale politiek te maken en dan ga je toch bijna eerder naar personen dan politieke standpunten kijken. Eigenlijk alleen D66 valt daarop vooraf af.
Myst Ik ben er nog helemaal niet uit. Ik ben afgelopen jaar verhuisd, in mijn oude en kleine gemeente wist ik precies wat er speelde en zou ik ook direct hebben geweten waarop ik zou moeten stemmen. Nu woon ik weer in Apeldoorn en interesseert het mij maar weinig. Bovendien woon ik de andere helft van mijn tijd in Alkmaar, maar daar sta ik niet ingeschreven. De lokale PvdD-fractie in Apeldoorn viel nooit tegen, maar ik wil wel even weten of dat niet rabiate anti-vaxxers zijn gebleken voordat ik daar op stem. Dat weet je bij PvdD maar nooit.
GSbrder Friek Pittige tante, maar ik ben natuurlijk ook maar een oppervlakkige man die zich achter een sterke vrouw moet verschuilen.
Friek Pompom Gezien het feit dat GSbrdr vorige week 21 is geworden, is dat moreel beschouwd toelaatbaar.