Ja sorry maar ik zie dat meer als een part-time lobbyistenbaantje. Deze polder-Blatter roept even wat, en wil vooral een smak geld zien. Ik zou zeggen: meer geld voor breedtesport is prima (en miljoenen voor Thialf is zot) maar laat Van Praag er ver weg van blijven.
Echt, een beetje voetbalsupporter walgt van deze man. Is zeker buiten Amsterdam nooit heel populair geweest en onder zijn voorzitterschap (en daarvoor bestuurslid) was Ajax betrokken bij diverse zwartgeld affaires en gerommel met de Georgische maffia (met zilveren koffertjes, kalashnikovs en al bij de transfers van Arveladze en Kinkladze). Mede bestuursleden zoals Van Os waren daar direct verantwoordelijk en aansprakelijk voor, en niet Van Praag, dat weet ik, maar hoe minder naar hem geluisterd wordt hoe beter (wat de laatste tijd veel te vaak gebeurd, was laatst tevens een prominente stem bij/op het VVD congres en zodanig genoteerd in de media).
Deze voormalige Blatter vriend en ondersteuner - stak later opportunistisch een mes in de rug van de Zwitser - moet vooral overal weg van blijven. De Infantino van de polder.