Klopkoek Hij is niet zomaar een "prominent uit de regio" en ook geen "VVD bobo". Hij zegt dit als voorzitter van de Sportraad, een onafhankelijke adviesorganisatie die uiteraard voor eigen parochie preekt, maar volgens mij snijdt de kritiek zeker hout. Het punt dat het preventieakkoord inzet op een gezonde generatie in 2040 en geen eerdere doelen stelt vind ik bijvoorbeeld pijnlijk. Er wordt bijvoorbeeld ook geen geld of tijd uitgetrokken voor sporten op school.
Van Praag zegt onder andere:
Sport is namelijk veel meer dan Max Verstappen en Ajax-Feyenoord. Het gaat om de mens, om u en mij, onze families. En het is toch zorgelijk dat de helft van de kinderen in Nederland de beweegnorm niet haalt: twee keer per dag een half uur matig tot intensief bewegen. Nadat wij ons advies hadden uitgebracht heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waarin wordt gepleit voor een sportwet en een sportstelsel waarin de overheid kaders stelt. Daar is niets van terechtgekomen.”
Lijkt mij echt ontzettend legitiem en belangrijk en kul om af te doen als "het is een VVD'er" of "hij zat 2,5 jaar geleden bij een debiele FIFA-vergadering"