42 maanden cel en vier jaar rij-ontzegging geëist tegen Rai Vloet. Die reed terwijl hij gedronken had gewoon zo'n 200 kilometer per uur. Hij was de cruise control aan het instellen toen hij het ongeval op de A4 veroorzaakte waarbij een 4-jarig kind om het leven kwam. 'U reed 203', schijnt de rechter gezegd te hebben.
Even voor mijn duidelijkheid. Gaat zo'n rij-ontzegging pas in als Vloet weer op vrije voeten is? Tijdens de behandeling beweerde de advocaat van Vloet ook nog dat de civiele afhandeling 'soepel' loopt. Volgens de advocaat van de slachtoffers is er alleen door een vriend van Vloet via Facebook contact gelegd naar aanleiding van een interview in de krant.
Voorafgaand aan het ongeluk was ik op een feestje in Amsterdam, dat na een uur vroegtijdig werd beëindigd. We zouden slapen in een hotel in Amsterdam, maar maakten een nieuw plan en zouden naar Rotterdam rijden. Zonder nadenken stapten we de auto in en ging ik rijden. Na de tunnel gingen we de trajectcontrole in en was ik bezig met de cruisecontrol goed in te stellen op 130.”
Gevoelsmatig vind ik de eis nog heel erg bescheiden. De advocaat van Vloet vindt het veel te veel en vergelijkt het met een werkstraf van 1000 uur voor een oplichter.
https://twitter.com/SaskiaBelleman