• Sport
  • Olympische Spelen 2022

janneke141 In het Volkskrantartikel staat dat ze een "opleiding in de zorg" heeft gevolgd aan een ROC in Eindhoven. Misschien kan ze daar nog wat mee.

Maar ze schijnt ook banden te hebben met Nike in de VS, misschien kan ze daar meer mee verdienen.

Zonneveld postte vandaag daar nog iets over (het gaat om het stukje tekst in de tweede tweet). Geen idee of het uit het AD kwam of uit iets anders:

Over analisten bij de NOS gesproken: Sedoc is echt één van hun beste analisten. Fantastisch om naar te luisteren.

Niet eens weten wie Snollebollekes zijn.. wat een armoede dit!

Er moet natuurlijk toch even gecheckt worden of ze wel goed geïntegreerd is.

Integreren in Brabant moet je helemaal niet willen.

janneke141 Als je in Brabant woont en Nederlands spreekt en het lukt je om de Snollebollekes te missen zou ik zeggen dat je úitstekend geïntegreerd bent. Boven verwachting goed.

De wielrenbaan bij deze spelen is zo extreem snel. Gister reden de Chinese én Duitse vrouwen al onder het wereldrecord op de teamsprint, nu sneuvelt het Olympisch record op de teamsprint voor mannen in de kwalificatie. Kijken waar dit eindigt.

Edit: en ook de Nederlandse mannen verbreken het Olympisch record.

Klopt, het gaat rap daar.

Het WR van Warholm op de 400 horden vannacht was ook wel fabelachtig trouwens.

Ook weer een WR op de ploegenachtervolging nu, voor Italië met Ganna op kop. Bizar.

janneke141 Wat een rare crash bij de teamsprint. De voorste van de Denen rijdt de achterste van de Britten van zijn fiets.

Nou, dit wordt ook interessant. Niet de teamsprint trouwens, ploegenachtervolging.

Ja, toch echt de fout van de Deen als je het mij vraagt. Die Brit heeft geen ogen in zijn rug.

janneke141 Oh ja, tuurlijk.

Tsja. Maar wat is hier dan de oplossing? Die Brit kan niet van zijn racelijn af want hij moet finishen. De Deen kan er ook niet echt omheen sturen en sowieso kijken ze nooit naar voren tijdens het rijden op kop.

tsjok Je rijdt de achtervolging, het hele idee van die wedstrijd is dat je je tegenstander inhaalt. Dat je niet op de baan kijkt is toch echt het probleem van degene die achterop rijdt.

Die Brit mocht daar gewoon rijden. Het was de derde man, dus die zat gewoon in de wedstrijd, ook al was ie gelost.

janneke141 Het is niet dat ik wekelijks naar baanwielrennen kijk, maar ingehaald bij de achtervolging wordt er volgens mij zeer zelden.

Volgens mij gaat het trouwens gewoon uitdraaien op een herkansing voor beiden. Maar dan zullen de benen van die Brit die nu viel niet beter zijn lijkt me.

Weer twee olympisch records, lol.

edit: Drie. :')

tsjok Het is niet dat ik wekelijks naar baanwielrennen kijk, maar ingehaald bij de achtervolging wordt er volgens mij zeer zelden.

Klopt. Maar als het wel gebeurt dan krijgt het team dat ingehaald gaat worden een rode vlag, wat betekent dat ze vanaf dat moment niet meer mogen aflossen en dus onderin de baan moeten blijven. Het is niet dat die Brit ergens anders kon zijn dan waar hij nu reed. Maar het feit dat er nog steeds geen antwoord is betekent wel dat de oplossing niet al te eenvoudig uit de regels volgt. Wat dat betreft ben ik ook maar een leek.

Drietebuul Nee, dat record blijft denk ik voor altijd staan op de eerste Spelen in Athene in 1896.