De finale van het discuswerpen bij de dames begint. En het WK staat gewoon nog steeds op naam van iemand uit de DDR
Olympische Spelen 2022
Deze dus.
janneke141 Er zijn wel meer van die wereldrecords waar al decennia niemand bij komt. Snap niet waarom ze die niet gewoon schrappen. Maar goed, soms wordt er eentje verbroken, gister sneuvelde bijvoorbeeld het wereldrecord op de hinkstapsprong voor vrouwen dat al sinds 1995 op de naam van een veroordeelde doper stond.
tsjok Tot nu toe lijkt het mee te vallen
Hassan pakt goud op de 5KM!! Wat goed!
Knap hee
janneke141 Ze moet nog twee afstanden.
tsjok Er staat niet voor niets 'tot nu toe'. Maar dit is alvast een prachtige prestatie.
Ik bedacht me trouwens straks dat de afkorting ROC voor de Russische Olympische ploeg wel erg tactisch gekozen is. Het staat niet alleen voor Russisch Olympisch Comité, maar het is ook gewoon RUS in Russisch schrift. Puur cosmetische flauwekul dus.
Laat ze meedoen of laat ze niet meedoen, maar de oplossing die er nu gekozen is vind ik echt onzinnig.
janneke141 Het is net alsof het IOC compleet tandeloos is en eigenlijk helemaal geen sanctie wil opleggen maar wel naar buiten wil kunnen uitstralen dat ze streng zijn omdat de Russische ploeg gesteund werd door een staatsdopingsprogramma dat je niet kunt negeren.
tsjok Gelukkig hoeven we er in het geval van het IOC niet bang voor te zijn dat er in Moskou wat geld onder de tafel door is geschoven.
- Edited
janneke141 Toen ik het voor het eerst zag dacht ik hoe komt Taiwan (R.O.C) aan zoveel medailles opeens maar dat land heet helaas nog steeds Chinese Taipei bij de I.O.C.
Die Sifan Hassan is het bewijs dat immigratie heus wel goed is voor Nederland!!
Dure bijstandsuitkering, 30k voor een plak goud.
Hier wat achtergrondinfo over Sifan Hassan:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/sifan-hassan-het-meisje-met-de-elastieken-pas~bfab352e/
- Edited
Ik ben benieuwd wat ze gaat doen na haar hardloopcarrière. En dan niet omdat ik bang ben dat ze "een uitkering gaat trekken", maar omdat ik me dat serieus afvraag. Ze is alleen maar met hardlopen bezig, en heeft verder natuurlijk niet echt een basis om op terug te vallen. En het lijkt me ook niet het type om trainer te worden, of analist voor de NOS.
janneke141 Ik ben benieuwd wat ze gaat doen na haar hardloopcarrière.
Makelaar.