Olympische Spelen 2022
Falco Mja. En dan nog de hitte en hoogte. Hij wist zelf ook wel dat het een grote gok was trouwens:
Ik denk dat iedereen blij is als deze ellendige spelen voorbij zijn. Gastland, sporters en kijkers.
- Edited
"Mathieu vroeg of iedereen van die Sakura Drop afsprong, want hij was steeds van dat plankje afgerold", aldus Vader, die als tiende eindigde. "Het is misschien hard om te zeggen, maar dit is mountainbiken. Het wordt steeds extremer en daar horen deze sprongen bij. Ik ging ervan uit dat hij dat wist."
Vader zat een paar plekken voor Van der Poel in de eerste ronde. "Ik zag dat het plankje weg was en dacht nog: oh, oh, als Mathieu maar gaat proberen te rollen. Vervolgens hoorde ik achter mij het publiek schreeuwen en wist ik hoe laat het was. Ik hoop dat Mathieu oké is."
https://www.nu.nl/olympische-spelen/6147779/van-der-poel-over-val-ik-dacht-dat-er-een-plank-zou-liggen.html
Aldus Vader. Wat een raar misverstand.
De waterpolo dames laten het ook schieten zeg...
SureD1 Yep, 4 doelpunten voor staan en dan nog ruim verliezen.
De 3x3-mannen hebben in overtime verloren van de Belgen.
Ja de hele club aan wielrenners komt over dat onderdeel zonder problemen. De Nederlander rolt als enige, enigszins op een komische manier, van de berg af omdat men op een plank had gerekend, en dan wordt er min of meer gesuggereerd dat de organisatie mede-schuldig is omdat 'ik van niets wist'.
In ander nieuws, Sanne Wevers heeft de finale van turnen niet gehaald want: "Turnen is kapotgemaakt en dat had niet gehoeven" alsdus de dochter van een coach die in opspraak is voor grensoverschrijdend gedrag.
Het zit allemaal niet mee.
Badloe gediskwalificeerd wegens hinderen van een tegenstander.
Ach, wellicht kunnen dit nog de slechtste spelen ooit voor Nederland worden. Hebben we toch een recordje
- Edited
We zijn vanuit onze luie stoel weer lekker aan het zeuren over atleten die keihard werken vaak tegen amper monetaire beloning. Dat is nou pas echt typisch Nederlands. Zuur volkje.
Dwersdriever In andere landen ongehoord ja.
PolitiekGeaard alsdus de dochter van een coach die in opspraak is voor grensoverschrijdend gedrag.
Jammer dit.
- Edited
tsjok Dit soort vergenoegen in het falen van anderen wel. De 'ik wist al dat het niks ging worden-mentaliteit'. Veel meer Nederlands dan het overdreven optimisme waar het eerder over ging op basis van voorspellingen van een internationaal bureau.
- Edited
Mwah, dan lees je mijn berichten niet goed. Ik erger mij meer aan de zelfoverschatting die al geëtaleerd wordt nog voordat men over is gegaan op daden, en dan als het allemaal mis gaat, in een wereldevent dat toch over het algemeen over individueel presteren gaat, dat het dan vooral niet alleen aan hun zelf ligt. Dan mist er een plankje, dan was de communicatie mis, of de sport "wordt kapotgemaakt", etc.
Ik sta hier niet te juichen dat Nederlanders alleen maar verliezen.
Dwersdriever Volgens mij zijn de meeste mensen - incluis ikzelf - vooral teleurgesteld en is dat onmogelijk zonder voorafgaand optimisme.
BMX'er Kimman rijdt in de training tegen een official op.
PolitiekGeaard de zelfoverschatting die al geëtaleerd wordt nog voordat men over is gegaan op daden
Precies, dàt is typisch Nederlands, niet de zelfkritiek.
- Edited
PolitiekGeaard Zelfvertrouwen hoort bij topsport. Overal ter wereld. Als je niet overtuigd bent van je eigen kunnen is het moeilijk de opofferingen op te brengen die een voorwaarde zijn voor het bereiken van de top.
Niets typisch Nederlands aan. Het zoeken naar excuses als de verwachtingen niet uitkomen ook trouwens. Typisch Nederlands is de calvinistische zure blik op mensen die iets bijzonders proberen te bereiken en daar niet in slagen. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Dat neemt niet weg dat de presentaties van TeamNL tot nu toe wel tegenvallen. Maar het is pas dag vier. Het helpt denk ik dat ik ook veel sport kijk waar Nederland geen rol in speelt.