tsjok We hebben er weer een! Een zilveren medaille en een coronageval. Respectievelijk Kamminga (100m schoolslag) en Jean-Julien Rojer (tennis).
Sloggi tsjok Het golftoernooi is blijkbaar ook enigszins onthoofd door corona. Nu in totaal zo'n 150 sporters en begeleiders positief getest.
tsjok Oh nee, Matthieu van der Poel valt vlak na de start van de mountainbikerace keihard in een sprong. Hoop dat hij verder kan maar heb er een hard hoofd in...
janneke141 tsjok En afgestapt. Commentator denkt dat hij iets gebroken heeft. Boogschutters uitgeschakeld tegen Taiwan, die ook echt wel een paar klassen beter schoten. Oranje mag nu om brons tegen het gastland.
tsjok janneke141 Vader gaat ook niet meedoen om de medailles. En zonde van de boogschutters nadat ze knap wonnen van het VK, maar dit was te hoog gegrepen inderdaad.
janneke141 En vierde. Sjef van den Berg mist een pijl voor de wedstrijd en daarna verliezen ze de shoot-off.
tsjok Bertens en Schuurs zijn ook uitgeschakeld na een verloren tiebreak in de derde set. Daarmee is Bertens' tenniscarriere echt voorbij.
Duke Die boogschutters was wel een spannende wedstrijd. Dat kan dan zo net verkeerd vallen natuurlijk.
janneke141 Ah, Mathieu wist niet dat ze de rijplank bij de rotsen waar hij vanaf viel na de training gingen weghalen. Ik moet zeggen, de voorbereiding van TeamNL is wel van ongeëvenaarde klasse.
tsjok janneke141 Van der Poel had ook wel (bewust) een hele korte voorbereiding; hij vloog pas vrijdag heen en heeft slechts 2 uur getraind op de baan, waar al zijn concurrenten al een week in Tokyo waren. Jammer dat hem dat zo tegenwerkt.
Falco tsjok Drie dagen van te voren pas er zijn. Het duurt toch zeker twee dagen voordat je jetlag voorbij is, lijkt me. Dit vind ik wel heel amateuristisch.
tsjok Falco Mja. En dan nog de hitte en hoogte. Hij wist zelf ook wel dat het een grote gok was trouwens: https://www.nu.nl/olympische-spelen/6147507/van-der-poel-gokt-met-late-vlucht-zon-gevangenis-is-niet-aan-mij-besteed.html
Helsinki Ik denk dat iedereen blij is als deze ellendige spelen voorbij zijn. Gastland, sporters en kijkers.
tsjok janneke141 "Mathieu vroeg of iedereen van die Sakura Drop afsprong, want hij was steeds van dat plankje afgerold", aldus Vader, die als tiende eindigde. "Het is misschien hard om te zeggen, maar dit is mountainbiken. Het wordt steeds extremer en daar horen deze sprongen bij. Ik ging ervan uit dat hij dat wist." Vader zat een paar plekken voor Van der Poel in de eerste ronde. "Ik zag dat het plankje weg was en dacht nog: oh, oh, als Mathieu maar gaat proberen te rollen. Vervolgens hoorde ik achter mij het publiek schreeuwen en wist ik hoe laat het was. Ik hoop dat Mathieu oké is." https://www.nu.nl/olympische-spelen/6147779/van-der-poel-over-val-ik-dacht-dat-er-een-plank-zou-liggen.html Aldus Vader. Wat een raar misverstand.