remlof En NOS-commentator Jeroen Elshoff is in Tokio ook positief op corona getest en zit in isolatie. Hij zat op dezelfde vlucht van KLM waarvan al vier passagiers besmet bleken.
Dwersdriever janneke141 Heb ik inderdaad ook. Bij de Tour al gekocht. Alleen werkten daar de commentaren weer niet vannacht. Mooie sportdag zo vandaag verder.
Falco KLM meteen met een bericht dat het niet aan hen ligt. Tjongejonge wat een pauperbedrijf is het ook.
Drietebuul Ik heb even ingeschakeld tijdens het vrouwenvoetbal. Bijzonder matig ingeschoten penalty gezien, en een gigantische blunder in de defensie van Nederland. Toen maar uitgeschakeld.
janneke141 Duke Niet? Het was de meest voor de hand liggende oranje medaille van vandaag. De wegwedstrijd blijft toch iets te veel een loterij, zeker bij de mannen.
Linus Mooie dag met sport hoor, ik baal echt dat ik het meeste ga missen dit jaar. Elke Olympische Spelen heb ik trouwens weer opnieuw medelijden met die sporters die bijna meteen zijn uitgeschakeld en naar huis moeten. Judoka's die in hun eerste minuut op het toernooi al met ippon op hun rug liggen bijvoorbeeld. Dat lijkt mij echt heel lastig na al die jaren van voorbereiding.
janneke141 Linus Als die judoka uit Nederland komt wel ja. Ben je de enige judoka van Liberia die naar de Spelen mag afreizen dan heb je toch de minuut van je leven.
janneke141 Als Van Vleuten hier niet meer bijkomt is het wel een epische tactische faal van de Nederlandse ploeg geweest...
janneke141 Duke Ik heb niet het idee dat Nederland wil winnen. Wel dat ze vooral willen voorkomen dat een ander wint, maar dat werkt dus niet echt. Ik snap echt niet wat ze aan het doen zijn.
janneke141 In de Tour de France kwam het nog wel eens voor dat het peloton niet meer wist of er iemand op kop rijdt. Nou, in de Olympische Wegwedstrijd van 2021 kan het dus ook. Mijn hemel, wat een afgang.
tsjok Wat een rampspelen tot nu toe. Eigenlijk alles gaat fout voor alle Nederlandse sporters, behoudens hier en daar wat lichtpuntjes zoals de boogschutters en voetbalsters. De hockeymannen worden ook weggetikt door Zuid-Afrika momenteel.
janneke141 tsjok Yep. Nederland gaat weer eens faliekant de mist in op het moment dat het erop aankomt. Maar die hockeyers is nu wel heel ernstig ja.
tsjok janneke141 Van der Breggen, Vos, Kromowidjojo, Van Heemskerk, Wevers, Thornsdottir, Bertens, Zonderland hebben allemaal al een of meerdere onderdelen voltooid en nul medailles. Dat is wel redelijk bizar. En dan laat ik nog tientallen namen weg.