Dwersdriever Het is ook wel een heel erg pure sportvrouw, Wüst. Nog altijd heel primair in haar reacties. Erg mooi.
janneke141 tsjok Fantastisch zeg. Als er íemand in staat is om op de belangrijke momenten te pieken, dan is het Wüst wel.
Dwersdriever Ik zit het shorttrack terug te kijken. Dat is toch wel een spectaculair circus. Langebaan is natuurlijk zo'n beetje de eerlijkste sport die er is, iedereen rijdt tegen de klok, maar hier gebeurt echt iedere minuut wel wat aparts.
tsjok Dwersdriever Ik vond de sancties af en toe wel heel willekeurig aanvoelen vandaag bij het shorttrack.
janneke141 tsjok Bij het schansspringen is het wedstrijdverloop ook in extreme mate beïnvloed door een jurybeslissing; zo'n beetje alle toplanden zijn gediskwalificeerd vanwege een verkeerd pak.
tsjok Dwersdriever USA, Rusland en Korea werden in verschillende races gediskwalificeerd na het - zeer licht - "hinderen" van Chinezen. En dit moment werd niet bestraft (let op het blokje) Nare smaak krijg je hier van in je mond.
tsjok Zit freestyle skispringen terug te kijken, super vet en zo maar wat een dystopisch decor zeg. De schans staat op een industrieterrein tussen een koeltoren en wat schoorstenen.
Linus Het is ook wel één van de redenen waarom ik nooit echt warm word van shorttrack. Een sport waar na bijna elke wedstrijd een jurylid eerst een kwartier naar een schermpje gaat turen om mensen te diskwalificeren en anderen toe te voegen, is toch wel matig. Zeker als de jury te vaak besluiten neemt waar je vraagtekens bij kan zetten.
janneke141 Linus En daarom heb ik dus een hekel aan jurysporten. Degene die als eerste over de streep komt, het verste gooit of de meeste punten scoort moet de wedstrijd winnen. Is dat niet zonder allerlei gedoe te bepalen (finishfoto uitgezonderd) dan klopt je sport niet.
Dwersdriever janneke141 Ik ben nu naar de Korte Kür aan het kijken. Ik kan, net als bij turnen, gewoon enorm genieten van de topsport, waarbij de uitslag me eigenlijk niet zo boeit. Begin ook steeds meer te wennen aan de Eurosport-commentatoren.
tsjok Nuis en Krol gaan gewoon eerste en tweede worden op de 1500m, beiden in een Olympisch record. Wauw.
Linus Na dit voorseizoen had ik toch niet verwacht dat de Nederlanders zo zouden rijden. Prachtige tijden van Nuis en Krol...
tsjok Linus Belooft ook nog veel voor de 1000m, Krol was echt krankzinnig snel in de eerste anderhalve ronde.