tsjok Natuurlijk is dit het antwoord, maar ik heb nog niet het idee dat we al zover zijn.
Een welvarend land als Nederland zou inderdaad gewoon de Spelen moeten kunnen organiseren. En voor mijn part doen we dan inderdaad de atletiek in Amsterdam, het baanwielrennen in Apeldoorn, het zwemmen in Eindhoven en het volleybal in Ahoy. Maar dat wil het IOC dus niet, en dan krijg je dus na allerlei omkoopschandalen een waslijst aan overbodige infrastructuur. Volgens mij is Londen een beetje de positieve uitzondering geweest, maar verder was het in de afgelopen dertig jaar volgens mij overal ellende.
En dan zitten er ook nog allerlei rigide sponsorregels aan waardoor het voor lokale ondernemers nog verdraaid moeilijk is om er geld aan te verdienen. Het helpt allemaal niet mee.
Oh, en ik zou geen Olympische dorpen meer gaan bouwen tenzij je toevallig toch een nieuwe woonwijk nodig hebt. Op de grotere cruiseschepen kun je 5000 mensen laten slapen. Leg er daar 3 of 4 van voor anker en je hebt ook alle sporters en coaches gehuisvest.