• Sport
  • Olympische Spelen 2022

Duke Toch winnen de Verenigde Staten geen gouden medaille in de Olympische schietsporten, om maar aan te geven dat omstandigheden en infrastructuur ook niet alles zeggen.

Badloe gaat de boeken in als de laatste Olympisch Kampioen ooit op het windsurfen. Bij de dames heeft de Geus geen medaille gehaald, maar Bekkering/Duetz in de 49er en Marit Bouwmeester in de Laser hebben nog aardige medaille-kansen. Voorspellingen zijn zinloos, want niet alleen de uitslagen zijn zeer variabel maar ook de wind. Zo was er in de medalrace van Badloe maar heel weinig wind, en dat is meestal niet in het voordeel van de Nederlanders.

janneke141 Badloe gaat de boeken in als de laatste Olympisch Kampioen ooit op het windsurfen.

Moet eerst nog wel effe finishen toch?

Drietebuul Dat heeft ie al gedaan, als tweede. Eigenlijk was het belangrijkste dat hij geldig van start ging, iets wat drie anderen niet lukte. Waaronder de Fransman, die het aan de tegenvallende prestatie van de Chinees te danken heeft dat hij er toch nog het zilver aan overhoudt.

Ik kijk bijna nooit naar het surfen, dus dit was ook de eerste keer dat ik zag hoe daar mensen uit de race worden gehaald na een valse start. Wat een tergend langzaam proces zeg. Echt bizar hoe lang je al bezig kan zijn met een race voordat opeens dat bootje met die twee mannetjes voor je neus dobbert.

De judolandenwedstrijd is wat mij betreft echt een leuke toevoeging. Spannend en het duurt wat langer dan een normale partij.

tsjok Het idee is wel leuk ja, maar ik snap niets van die sport dus ik kan er wel naar kijken, maar ik zie nog niks.

janneke141 Valt toch wel mee? Doel is je tegenstander vastpakken en op diens zij (1 punt) of rug (10 punten en winst) laten landen. Je moet blijven aanvallen anders krijg je straf. Drie straf is verlies. En als je het kinky vindt mag je ook je tegenstander wurgen voor winst maar dat gebeurt bijna nooit.

Daarmee heb je 90% van de regels wel gehad.

Grol die afscheid neemt met een ippon, mooi.

Net vierde bij de gemengde 4 x 400 meter. Wel een spannende race.

Duke Vierde, net achter de VS die absoluut niet mee hadden mogen doen. Wat ongelofelijk oneerlijk en zuur.

En weer een vierde plaats, nu op de kermisestafette. Hoeveel zouden de Amerikanen betaald hebben om hier alsnog aan mee te mogen doen?

janneke141 De FBI zal wel genoeg info over Bach hebben om één telefoontje te laten volstaan.

Merel Blom en Janneke Boonzaaijer zijn beiden gediskwalificeerd tijdens het olympisch eventingtoernooi. De amazones gingen op het onderdeel crosscountry allebei de fout in en mogen niet meer in actie komen op de laatste dag van het allround-onderdeel.

Bij de cross moeten de deelnemers onder andere door water rijden en over hindernissen springen. Blom en haar paard The Quizmaster hadden moeite met de achtste hindernis, waarna de amazone besloot het alternatief te nemen. Ze sprong daarbij echter het verkeerde element, wat het einde van haar race betekende.

"Dit gaat nog wel lang zeer doen", zei de amazone na afloop. "Ik ben wel fiscaal afgestudeerd, maar je ziet maar: dat zegt helemaal niets."

bron

Hardop gelachen.