• Sport
  • Olympische Spelen 2022

Wat er ook uitkomt, Tom heeft heel goed gereden. Het zal zilver, brons of net-niet worden.

Küng komt er ook niet aan, Tom in elk geval een medaille.

Zilver. Keurig, tegen deze Roglic was weinig bestand.

Die Küng wordt dus vierde op minder dan een seconde van brons. Dat is zuur.

Wel een mooie strijd zo!

Uit de categorie 'meedoen is belangrijker dan winnen': ik zit een potje volleybal te kijken van Servië tegen Kenya. Nu is Servië de nummer 2 of 3 van de wereld en Kenya eerder 33, dus dit wordt een natuurlijk hele ruime overwinning voor Servië. en Kenya is hier alleen maar omdat er nu eenmaal ook een team uit Afrika mee moet doen. Maar die Kenyaansen genieten wel van ieder punt en ze gaan totaan het gaatje, het is leuk om te zien. Vooral voor dit soort ploegen/sporters is het echt heel jammer dat er geen publiek is, en het Olympische gevoel toch wel voor een groot deel ontbreekt.

Nederland staat heel even hoger op de medaillespiegel dan Duitsland en Frankrijk, haha.

janneke141 Zat net waterpolo te kijken: de Zuid-Afrikaanse vrouwen mochten naar de spelen, maar moesten wel zelf hun tickets en verblijf betalen. Kosten: €6-10k per atleet. Meteen een verklaring waarom het zo tegenvalt met de diversiteit van de speelsters.

janneke141 In 2019 werd het op het WK 33-0. Ik projecteer dat Zuid-Afrika rond het jaar 2080 wint.

Wel bitterzoet voor Van Gorkom dat zijn trainingsmaat goud wint op de BMX. Hij zal het hem ongetwijfeld van harte gunnen, maar het zal ontzettend zuur zijn dat hij zelf niet heeft kunnen rijden.

GSbrder Best sneu geld als je dan ook nog zo dik verliest, in normale omstandigheden had je er dan nog een (dure) vakantie naar Tokyo aan overgehouden maar dat is nu ook niet het geval

Nou, Hassan is op de afspraak en wint haar serie in de laatste anderhalve ronde. Ik ben toch heel benieuwd of ze echt voor de tripel wil gaan.

Oranje speelt op de Olympische spelen de kwartfinale tegen de VS. Het is spannend, gaat richting een verlenging (2-2 nu). Had eigenlijk al beslist moeten zijn, maar Miedema miste de penalty voor 3-2.

Ik weet de WK-finale van 2019 nog tussen deze twee teams, toen was de VS echt oppermachtig. De Leeuwinnen zijn heel erg gegroeid zeg.

• mono replied to this.

tsjok Die Amerikanen zijn ook niet meer wat ze toen waren.

Verlengen dus. Ai ai ai.