• Politiek
  • Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?

GSbrder Klopt. Daarom is het zo jammer dat de kritiek op Kaag zich focust op al die drek over haar als heks. Ze heeft als minister van Financiën extreem slecht op de schatkist gepast. En dat geldt voor haar voorganger ook, al had die de coronasituatie als excuus.

Het is wel de enige juiste weg vooruit.

Dwersdriever Vraag me af of er nu iemand campagne gaat voeren met bezuinigingen als thema.
    VVD zie ik het niet snel doen (focus op immigratie), links wil extra vaart maken met duurzaamheid (zonder zware belastingen, gok ik) en uiterst rechts zal ook eerder lastenverlagingen prediken dan uitgavenvermindering.

GSbrder Campagnes hebben weinig tot niets van doen met wat er uiteindelijk gaat gebeuren.

Uiteindelijk zal Omtzigt het moeten doen met zijn 48 zetels.

PolitiekGeaard Het zijn allebei oud-politici natuurlijk.

Verder is het maar afwachten wat er gaat gebeuren als Timmermans daadwerkelijk campagne moet voeren. Het is iemand die nogal slecht tegen tegenspraak kan, dus ik zie hem nog wel op zijn Melkerts afgaan in een debat als de pijlen op hem worden gericht.

GSbrder Rechtmatig overheidshandelen is geen keuze, dat zou voor een liberale partij geen discussiepunt moeten zijn.

Dus de overhandigen gaan over hoe de pijn te verdelen. Subsidiëren vs. belasten, de rekening bij burgers of ondernemers, bepalen waar de ondergrens ligt etc. Wat dat betreft is het jammer dat het CDA als middenpartij met een sociale vleugel niet meer bestaat. Regeren met de VVD wordt heel ingewikkeld. Of andersom, voor de VVD wordt regeren met de PvdA heel ingewikkeld.

6 days later

https://nos.nl/artikel/2484421-prem-radhakishun-wil-pvda-groenlinks-leiden-maar-alleen-op-zijn-eigen-voorwaarden

Columnist en radio- en tv-maker Prem Radhakishun heeft zich gemeld als uitdager van Frans Timmermans. Hij wil lijsttrekker worden van de combinatie PvdA/GroenLinks, maar in zijn sollicitatiebrief haalt hij vooral uit naar de twee partijen. De PvdA heeft volgens hem geen oog meer voor de uitwassen van het kapitalisme en GroenLinks heeft geen aansprekend verhaal.

Het is nog lang niet zeker dat Radhakishun ook daadwerkelijk kandidaat wordt. Een speciale lijsttrekkerscommissie zal de kandidaten beoordelen op geschiktheid en integriteit. Ook moeten ze verklaringen ondertekenen dat ze de beginselen van de partij onderschrijven en naleven. Dat gaat Radhakishun niet doen.

Prem heeft weer eens aandacht nodig :')

Dus hij is het niet met de partijen eens en wil ook niet aan de voorwaarden voldoen, maar hij wil wel lijsttrekker worden. Juist.

Misschien kan Prem beter de premierskandidaat van Omtzigt worden 😂

remlof Prem heeft ook ooit stennis geschopt bij DWDD. Om vervolgens tafelheer te worden.
          Dus wat dat betreft is z'n uithaal de gebruikelijke modus operandi voor Radhakishun.

remlof

Voor de ultieme chaos hoop stiekem ik dat zij Timmermans als kandidaat aankondigt 🤣

Duke Voor de ultieme chaos hoop stiekem ik dat zij Timmermans als kandidaat aankondigt 🤣

“Iemand met internationale ervaring”

Iemand met een hekel aan dieren, internationale ervaring, geen vliegangst en wil hakken dragen.
            Ik denk dat ik er wel uit ben:

• Eur likes this.

Ik ben zó benieuwd met wie de BBB komt.

Gert-Jan Oplaat of Mona Keijzer. Ik denk dat het hilarisch wordt

• Duke replied to this.

Falco

Dat sowieso, wie weet komt er nog een leuke lobbyist voor de bio-industrie bij de EU uit de hoge hoed.