• Politiek
  • Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?

Reya Inhoudelijk ben ik het niet veel met hem eens want VVD maar premier Dijkhoff zou denk ik wel echt heel leuk zijn. Hij is een soort Zelensky maar dan zonder Russische invasie.

Maar meer ontopic: wat is nu precies de bedoeling, dat er één lijst op het stembiljet komt met dus ook één lijsttrekker? Of twee aparte lijsten met ieder hun eigen politiek leider die daarna in één fractie in de TK gaan zitten en als eenheid opereren in een eventuele formatie?

janneke141 Het doel is één lijst en een gezamenlijk verkiezingsprogramma. Dat betekent dus noodzakelijkerwijs ook één lijsttrekker. Dat is dus nog een stapje verder dan de Senaat, waar ze één fractie hebben gevormd met twee lijsten.

janneke141

Ze hebben het over een gemeenschappelijke lijst, dat lijkt me één lijst op het stembiljet.

tsjok

Ik vond het inderdaad al stil rondom haar, maar ik had gemist dat ze eigenlijk achter de schermen al een beetje aan de kant was geschoven.

Prima, kan dit topic specifiek over de samenwerking/fusie tussen PvdA en GL blijven gaan.

Toch maar dubbel lid geworden. Ik kan niet met deze stemming meedoen, maar misschien één van de volgenden.

Ik word pas lid als de fusie klaar is en er nog maar één partij is.

GSbrder Ik wil me nergens verkiesbaar stellen, dus dat scheelt 😝

Halsema is geen kandidaat, meldt ze net op Radio 1.

Dat is natuurlijk niet echt nieuws, maar nu weten we het zeker.

• Eur replied to this.

remlof Wel fijn hoe GroenLinks eigenlijk gewoon geen lijsttrekker-kandidaten heeft. Dat wordt gewoon een PvdA’er dus.

Eur Wie denk jij dat het wordt? En zijn er kandidaten buiten Frans en Moorman?

(hopelijk wordt die laatste het niet)

• Eur replied to this.