remlof GSbrder Liberalen die aan confessionelen hangen zijn geen echte liberalen. En PvdA/GL zal liever D66 erbij hebben, dat waarschijnlijk ook meer zetels mee zal brengen.
remlof GSbrder VVD/CDA Lijkt me ook een prima fusiepartij. En noem het dan gewoon wat het is: Conservatieve Partij Nederland.
GSbrder remlof Krijg je de christelijke flank, de boeren, de radicaal rechtsen en de rest van de bende ook erbij?
remlof Reya Het lijkt me sowieso van belang dat we CPN-leden dan weer uitsluiten van cruciale functies bij de overheid.
janneke141 De fractie van GroenLinks in Zuid-Holland heeft gebroken met Statenlid Debora Fernald, die vandaag niet op haar eigen partij heeft gestemd, maar op Volt. "De samenwerking met dit Statenlid verliep al langer stroef. Het is nu gekomen tot een breuk binnen de fractie in Zuid-Holland", zegt partijvoorzitter Katinka Eikelenboom in een verklaring. Door de afwijkende stem van Fernald verliest de gezamenlijke GroenLinks/PvdA-fractie in de Eerste Kamer een zetel waar wel op gerekend was. Lijstrekker Paul Rosenmöller noemt het zetelverlies "natuurlijk jammer, maar gelukkig zonder politieke gevolgen". De nieuwe linkse fusiefractie kan nog steeds cruciaal zijn voor een meerderheid. Blijft toch altijd een mooi spelletje, dat verkiezen van de Eerste Kamer.
remlof janneke141 Mooi, een extra zetel voor Volt. Die senaatsstem blijft dus sowieso binnen het linkse blok.
GSbrder janneke141 Tenzij er in de toekomst weer een keer een "nacht van..." komt. Dan heeft een Eerste Kamerlid de hik en hebben de coalitiepartijen + constructieve oppositie 39 partijzetels nodig.
janneke141 Ik lees net dat die extra Volt-senator in Ierland woont, en helemaal niet van plan is om naar Nederland te komen. Waarom ga je dan op de lijst staan?
GSbrder janneke141 Mijn naam is Eddy Hartog. Ik ken de Europese Unie van binnenuit: ik heb 34 jaar als Europees ambtenaar gewerkt. Nu mag ik Volt in de Eerste Kamer vertegenwoordigen. Ik wil in de voorste linie meedoen aan het uitdragen van het positieve Volt-verhaal, niet alleen als partij, maar ook als beweging. Ik ken Volt goed. Ik ken ook de politieke verhoudingen in verschillende landen van de Europese Unie goed. Goede lijstduwer. Op plek 2.