remlof PolitiekGeaard Dit gaat hard, ik kan me niet voorstellen dat het voor of vlak na de volgende Tweede Kamerverkiezingen niet eindigt in een fusie.
Duke remlof Het artikel in de nrc over de provincies was nog niet echt hoopvol. Alleen Zeeland gaat na de verkiezingen voor een gezamenlijke fractie en daar zijn ze beide vrij klein. In de rest van de provincies hebben ze er geen trek in.
GSbrder Sloggi Nee nee, ik ben groot fan. Meer consolidatie zou goed zijn, next up: fusie van PVV/FvD/JA21 en fusie van CDA/BBB/Omtzigt.
GSbrder Reya Dronken, of gesponsord door de uitstekende Nederlandse druif-, jeneverbes-, hop- en moutindustrie?
Duke remlof Oh, direct afschaffen wat mij betreft. Maar blijkbaar denkt de basis in het land toch heel anders over een gezamenlijke toekomst dan de top van de clubs.
remlof Duke De provincies zijn bij far de minst belangrijke laag in de partijen. Bijna niemand kan een statenlid van z’n eigen provincie benoemen. Wellicht dat ze daarom zo hun kont tegen de krib gooien, die losers voelen zich sowieso al nooit gehoord 😂
remlof Sloggi Verschillende richtingen kunnen ook prima binnen één partij bestaan, graag zelfs. Daarom gaat een beetje weerstand op lokaal niveau deze fusie ook niet tegenhouden.
remlof Duke Van welke stamgroep ben jij trouwens als GroenLinkser die de vorige fusie nog heeft meegemaakt? CPN, EVP, PPR of PSP?
remlof Ik vermoed trouwens dat de lokale afdelingen van de EVP en CPN nog veel verder uit elkaar stonden toen ze opgingen in GroenLinks.