• Politiek
  • Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?

Eur Het zal zaterdag ook wel een mooi feest worden in Den Bosch.

Eur Ze moeten wel nog even een goede lijsttrekker voor de Tweede Kamer binnentrekken. Maar daar zal vast hard aan gewerkt worden achter de schermen. Vooralsnog weten ze het goed stil te houden.

remlof Zou Halsema bereid zijn om haar rol in Amsterdam op te geven voor een positie die ze vijftien jaar geleden al heeft opgegeven?

janneke141

Natuurlijk niet. Sowieso zou zo'n oudgediende opwarmen niet direct een nieuw publiek aantrekken…

Met Femke Halsema als lijsttrekker krijg je wel heel domrechts plus kutmedia direct achter je aan. Krijg je natuurlijk sowieso, daar niet van. Maar dat zou je met een andere kandidaat beter op kunnen vangen. Verder lijkt me Femke ook niet geschikt voor een breed links blok. Heeft toch een beetje een regenten reputatie inmiddels en doet het volgens mij alleen goed onder hoogopgeleiden.

Verder lijkt Henk Nijboer me de ideale leider voor deze combinatie.

Reya Iemand die een mes in de rug van zijn partijgenote stak. Dat doet het inderdaad altijd wel goed in PvdA-kringen.

remlof

Als Rutte nog eens meedoet, lijkt dat me helaas vergeefse hoop…

janneke141

Ideale profiel voor de PvdA, inderdaad; nu nog een Babboe bakfiets gaan rijden en GroenLinks zal hem ook steunen.

janneke141 Vraag me af of PvdA (Amsterdam) daar nu echt op zit te wachten. Femke is toch wat meer de liberale tak van GroenLinks? Zou Klaver nog passender vinden bij PvdA dan Halsema.

Reya Ik verwacht veel van Georgina Verbaan. Vegetariër, vrouw en in staat de sjekkies-draaiende vakbondsman achter zich te krijgen. Enig smetje is haar periode met Jort Kelder.

GSbrder Volgens mij is dat ook meteen het probleem van de aanstaande fusie. Een uitgesproken figuur van de ene partij zal waarschijnlijk een hoop frictie opleveren bij de andere, waardoor alleen een grijze muis voldoende draagvlak aan weerszijden gaat krijgen en die gaat dan de verkiezingen weer niet winnen.

janneke141 Jolande Sap dus? Sterke leiders heeft links ook niet nodig, gewoon een grijze muis met goede bedoelingen, past veel beter bij de achterban.