Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?
- Edited
Het partijbestuur adviseert om voor motie 30 te stemmen omdat de roodgroene motie 27 teveel praktische bezwaren zou oproepen. Wat natuurlijk compleet gelul is, het kiezen voor de veilige middenweg die tot niets leidt.
Motie 27 is aangenomen!!!
motie 27 aangenomen 57%
motie 30 aangenomen 76%
motie 31 verworpen 27%
Boem!
- Edited
RoodGroen gaat gebeuren dus, te beginnen in de Eerste Kamer. Ik ben hier heel blij mee.
Dat zijn een stuk meer voorstanders dan ik verwacht had. Hopelijk wordt het een succes.
- Edited
Om 14:00 uur speech Frans Timmermans.
Iets later, begint nu.
remlof
Hahaha, wat staat die vent daar te raaskallen joh?
Drietebuul Ik vind het een goeie speech, heb veel grotere bullshit gehoord op de PvdA-congressen die ik heb meegemaakt.
Ook de top van GroenLinks toonde zich uitermate tevreden met de uitkomst van het referendum. „Dit is de grote doorbraak in de linkse samenwerking waar we al zo lang op wachten”, zei partijleider Jesse Klaver zaterdagmiddag in een eerste reactie. „De grootste doorbraak sinds de jaren zeventig.”
Grappig dat Klaver dit dus zelfs een grotere doorbraak vindt dan de fusie van PPR, PSP, CPN en EVP tot GroenLinks.
- Edited
Duke In de zomer van ‘89 werden de leden geraadpleegd en na de parlementsverkiezingen van 6 september dat jaar kwamen ze al met een gemeenschappelijke fractie, dat ging dus supersnel.
Maar in de vier jaar daarna werd de fusie pas afgerond, dat is waar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/GroenLinks#September_1989_tot_1993
Alhoewel PSP, PPR, CPN en EVP al in 1991 werden opgeheven.