GSbrder Reya Zijn dat de enige keuzes? Jammer, vroeger kon ik nog voor Pechthold's Pretpaleis aan de Pier gaan.
Tem Ik ben trouwens gaan stemmen in het Maritiem Museum en daar mocht je het rode potloodje houden of in een bak doen waar later van al die rode potloodjes een kunstwerk zal worden gemaakt. Ik heb dat laatste maar gekozen.
janneke141 Een vriend van me woont tegenover een stembureau in Arnhem-Zuid en daar staat nog een rij voor de deur van een man of 100. Ben benieuwd of die voor negen uur allemaal gestemd hebben.
janneke141 Uit de categorie 'klein verkiezingsleed': Morrende stemmers, in de kantine van voetbalvereniging GVVV in Veenendaal. ,,In eerste instantie kwamen er veel blije gezichten binnen'', vertelt een medewerker van het stembureau. ,,Sommigen waren al maanden niet meer in het clubhuis geweest.'' Toch volgde er daarna regelmatig kritiek. De mensen moeten hun stem namelijk aangeven met een rood potloodje. En laat dat nu net de kleur van grote rivaal DOVO zijn. ,,We probeerden ze nog te verblijden, door te laten zien dat onze handschoenen wel blauw zijn. Maar dat hielp niet echt.''
remlof Ben benieuwd wat het opkomstpercentage zal zijn, het lijkt erop dat dat hoger zal zijn dan in 2017.
janneke141 remlof Dat verrast me wel. Ik had toch wel verwacht dat een klein deel van de kiezers het niet aan zou durven.
GSbrder janneke141 Aan de andere kant, meer thuiswerkers, dus minder mensen die het stemhokje mislopen omdat ze te vroeg/te laat aan het werk zijn op kantoor.
sigme Drietebuul Als ik het me goed herinner was deze bubbel gemaakt om op tijd alvast een bubbel te hebben voordat de puntmutsen aan de macht kwamen. Predestinatie.
sigme Voor Fok! (je bent net mod hehe) een witte puntmutsenfeest gaat worden ben ik een eigen forum begonnen. Ik verwacht er niets van, maar bookmark het: fruk.org
tsjok Chewie PvdA de grootste partij op links met het laagste aantal zetels dat ze ooit gehaald hebben. Daar word ik echt verdrietig van. Als je deze exitpoll bekijkt is slechts 20% van de Kamer straks gevuld door linkse partijen.
mono tsjok Ik denk toch dat voor veel kiezers partijen als D66 en volt ook gewoon als "links" worden gezien en hun winst van SP / GL / PvdA afkomt, terwijl PvdD ook nog een zeteltje pakt.
tsjok mono Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Maar op heel veel terreinen is dat natuurlijk niet zo - zeker niet in een regering met VVD en CDA.