Molurus Ok, als onze exit poll het voor het zeggen had kunnen we dus kijken naar een formatie: Volt-PvdA-GL Met Laurens Dassen als premier. 😃 Zou ik op zich geen moeite mee hebben.
PolitiekGeaard Linus Ik heb niet het gevoel dat D66 echt een harde kern heeft hier. Vooral veel zwevers die wel eens daarop stemmen. En het is nou ook niet echt alsof D66 echt richting hun eigen koers aan het gaan zijn, en niet gewoon weer bij het kruisje tekenen voor nog weer een aantal jaren aan CDA en VVD. Dan is het niet zo lastig af te wijken naar een Volt, PvdA of GroenLinks.
Linus Tem Friek gaat ook nog D66 stemmen, maar er zijn hier vrij veel potentiële D66-kiezers. Dus daarom viel het mij op.
Molurus Vrij veel PvdA stemmers hier. Dat verbaast me mss nog het meest. (En welke onverlaat heeft CU/SGP/Jezus leeft als optie toegevoegd? 😆 )
remlof Molurus welke onverlaat heeft CU/SGP/Jezus leeft als optie toegevoegd? @Bolkesteijn moet natuurlijk ook mee kunnen doen aan deze poll.
Drietebuul Mag hier dan ook eindelijk de exit-poll invullen. Uiteindelijk toch Volt gekozen. Mevr. heeft D66 gestemd.
Loveless Één CDA-stemmer heeft zich bedacht? PvdA & Volt nu samen op 50% hier, kan precies de VVD nog bij voor de meerderheid, Rutte premier uiteraard, nieuwe PolCafe kabinet is een feit.
Friek Loveless Ik had volgens mij per abuis CDA aangeklikt op m'n telefoon met m'n worstvingers. Gewijzigd naar D66.
janneke141 remlof Die inderdaad, en ik dacht dat we nog een klein-christelijk-stemmer hadden. Jezus Leeft was uiteraard wel een geintje.
Friek PolitiekGeaard Zelf zou het me ook niet zo verbazen als ik over enige tijd m'n lidmaatschap opzeg, want ik vraag me weleens af in hoeverre D66 bestaansrecht heeft als Volt een grotere pan-Europese partij zou worden. Een nieuwe, progressieve middenpartij met D66- en GroenLinks-achtige idealen zie ik op den duur wel gebeuren.
Ossu Ik ben het in principe qua standpunten het meeste eens met het D66-programma. Al jáááren. Maar als/omdat D66 inderdaad "bij het kruisje tekent" voor VVD- en CDA-beleid, dan is D66 niet de juiste keus om ervoor te zorgen dat het uiteindelijke regeringsbeleid het D66-programma weerspiegelt.
Eur Friek Zie het ook wel gebeuren dat ze, net zoals de Piratenpartij, uiteindelijk een stille dood sterven.
PolitiekGeaard Friek Ik weet het nog zo niet. Met veel punten wijk ik enorm af met Volt. In m'n stemwijzers komen ze ook nauwelijks hoog, en het partijprogramma van Volt is nog zo compact dat het nog voldoende alle kanten op kan buiten hun Europese standpunten. Het is prima dat ze in de TK komen, en dat juich ik ook toe omdat ik eens ben met de Europese standpunten. Maar ik denk dat we momenteel grotere problemen hebben die aangepakt moeten worden.