Ik kan hem niet meer editen, daarom nogmaals mijn volledige reactie:
Klopkoek Even aangenomen dat dit het volledige beeld geeft, dan nog is dat niet direct fascisme.
Volgens mij ben je van mening dat transgenderisme maar iets van een mode trend is, juist in plaats van het idee dat door grotere acceptatie en makkelijkere instroom in de zorg er gewoon simpelweg meer bekende gevallen zijn. Dus waarschijnlijk zit ik tegen een muur te praten.
Voor mensen met genderdysforie is een transitie aangaan het enig werkend middel om het percentage zelfmoord af te laten nemen. Nu hebben we het in sommige Amerikaanse staten, waaronder Florida, over het vervolgen van artsen of ouders die alsnog hun kind laten behandelen. Er zijn mensen die al verder in hun traject zijn die opeens alle vergoedingen missen. Dan hebben we het over geforceerd een transitie terugdraaien, of iemand die al operaties heeft gehad in een soort menopauze/eunuch staat te laten bevinden met alle negatieve gezondheidsklachten van dien. Er zijn nu artsen en ouders met kinderen die noodgedwongen uit de staat verhuizen door deze wetgeving.
Dan hebben we het nog geen eens gehad over het volledig uitdoven van ook maar het bestaan van LHBT's in scholen. Men wordt volledig geweerd uit de openbare orde.
Conservatisme is in mijn ogen per definitie al een eufemisme, aangezien het hier niet om behoudendheid gaat (dat je volgens mij persoonlijk zelf graag ziet op dit vlak), maar regressief beleid. Ik vind dat het veel verder gaat: dit is in mijn ogen het volledig uitdoven van een groep op basis van hun identiteit. Het proberen te laten verdwijnen van deze groep uit de samenleving. Een identiteit die je niet kunt veranderen. Dat is in mijn ogen een vorm van fascisme.
Zo'n artikel over een verkrachter in een vrouwengevangenis vind ik een zwaktebod. Het is een patroon inmiddels dat dit soort gevallen keer op keer naar bovenkomen bij het behandelen van de wetgeving/rechten van transgender personen. Men wil terughoudendheid op beleid voor de gehele groep op basis van de uitzonderingen, de probleem gevallen. In principe behandel je dan die hele groep als mogelijk verkrachter/aanrander. Het is niet veel anders dan bijvoorbeeld een Geert Wilders met zijn PVV tegen de moslims doet. Het behandelen van dood normale mensen als potentieel terrorist.
Wat dit soort artikelen nog triester maakt is dat transgender personen juist vaak zelf slachtoffer zijn van seksueel misbruik....