Amerikaanse politiek #5 - Idiocracy
Mooie analyse over de Unitary Executive Theory en de anti-democratische politiek die de Republiekeinen op basis van die theorie voeren.
Trump aangeklaagd voor pogingen verkiezingsuitslag 2020 te beïnvloeden
De raderen der gerechtigheid draaien traag.
Drietebuul Dat deden de doodseskaders in El Salvador efficiënter inderdaad.
Dwersdriever Bukele tegenwoordig ook weer.
Toch wel een interessante overwinning voor de Democraten.
Overigens is een grondwet wat mij betreft ook niet overdreven heilig. Die moet als dat nodig is ook gewoon aangepast kunnen worden.
Duke Overigens is een grondwet wat mij betreft ook niet overdreven heilig.
Nee, maar voor conservatieve Amerikanen is hij bijna net zo heilig als de Bijbel.
Klopt. Maar net als de Bijbel alleen als het op de gewenste wijze wordt geïnterpreteerd
Ik weet trouwens ook niet wat het ideale draagvlak is voor de wijziging van de grondwet, 50%, 66% of hoger of lager, dus ik weet niet of Ohio hier nu inhoudelijk de juiste beslissing neemt - maar gezien de achterliggende reden van dit wetsvoorstel mag het wel gevierd worden als een overwinning lijkt me.
- Edited
Morgen gaat in de VS de verkiezingscampagne officieus van start met het eerste Republikeinse primary-debat. Komend jaar wordt duidelijk wie de kandidaat wordt. Zoals bekend staat Trump mijlenver voor op zijn uitdagers, een voorsprong die alleen maar is gegroeid sinds hij vervolgd wordt. Hij mag echter niet met het debat meedoen:
to qualify, every contender must hit at least 1 percent in enough qualifying polls, provide evidence that they have enough donors and sign a pledge promising to back the eventual 2024 Republican nominee by 9 p.m. Eastern tonight.
(..)
Although [Trump] has the polls and donors to qualify, the Republican front-runner looks set to skip the debate as he has refused to sign the pledge. Instead, Trump took part in a pre-recorded interview with former Fox News host Tucker Carlson that is expected to run at the same time as the debate.
Trump weigert dus een document te tekenen waarin hij belooft de Republikeinse kandidaat te steunen, wie dat ook is. Ik vermoed dat hij de optie open wil houden om als independent te strijden als hij om wat voor redenen dan ook niet de Republikeinse kanidaat kan worden.
tsjok Ik vermoed dat hij de optie open wil houden om als independent te strijden als hij om wat voor redenen dan ook niet de Republikeinse kanidaat kan worden.
Als Trump graag een democratische president wil hebben dan is dit wel de beste optie.
janneke141 Ja, dan kan Biden echt onmogelijk verslagen worden. Maar goed, Trump denkt natuurlijk dat hij in zijn eentje ook prima kan winnen en als dat niet lukt is het fraude en gaan we voor staatsgreeppoging nummer 2.
Ik las in de Observer zondag een reportage over die Ramaswamy. Dat is ook een volslagen idioot.
Dwersdriever Linkje? Ken hem niet.
Hij is wel volstrekt kansloos; dat is natuurlijk iedereen na Trump, maar zonder Trump zou het met DeSantis, Pence, Haley en Christie nog wel een spannende race kunnen worden.
- Edited
tsjok Hij voert heel erg veel campagne in de eerste staten waar de primaries, caucusses of hoe die dingen ook heten worden gehouden. Daar komt hij inmiddels wel in de polls wat naar boven.
Dwersdriever In de meest recente poll van Cygnal staat hij op 11%:
Waarbij goed is op te merken dat de directeur van Cygnal een medewerker van Ramaswamy is. Deze poll is dus niet bepaald objectief.