Hadden natuurlijk weer de achterdeur open laten staan.

Ik betrapte mezelf erop dat ik zoiets had van "Oh, alweer een mass-shooting in de VS, lekker boeiend". De "nieuwigheid", en daarmee nieuwswaardigheid lijkt er toch een beetje af. Maar dan zie je die foto van zo'n kind en besef je dat het voor al te veel mensen in de VS de pijnlijke realiteit is. En blijft.

Drietebuul Wat aan deze extra cynisch en naar is is dat de dader blijkbaar transgender is. Dat wordt natuurlijk massaal aangegrepen door rechts voor transfobie en anti-woke-onzin. Want alles beter dan wapens aan banden leggen natuurlijk. Dit soort drek:

tsjok Denk alleen dat deze mevrouw de implicaties van de insinuatie dat testosteron het probleem is helemaal doorziet. 😛

De prijs voor meest verschrikkelijke politicus van het jaar is er een waar wereldwijd veel politici hun best voor doen. Maar Taylor Greene is er ook een die in aanmerking komt. Daar komt echt geen zinnig woord uit. Nooit.

De zorg aan banden leggen voor transgender personen, ook al voor tieners die gewoon al in een traject zitten met alle trieste gevolgen van dien, daar hadden ze dit "incident" anders niet voor nodig. Vuige fascisten. Het begint enorme moeite te kosten om dit soort figuren geen shooting in hun persoonlijke kring toe te wensen.

• Myst replied to this.

Uiteindelijk zijn er bij de meeste schietpartijen wel bijkomende omstandigheden te vinden. Weinig mensen schieten iemand anders uit koelen bloede dood, buiten georganiseerde criminaliteit. Dat maakt het allemaal zo cynisch, je kunt elk incident wijten aan omstandigheden terwijl de rode draad wapenbezit is.

Drietebuul Ik had de headline gezien en besloten dat ik het artikel wel over kon slaan omdat dit nu eenmaal iedere week gebeurt daar, maar deze foto, jezus. Door merg en been.

PolitiekGeaard Het begint enorme moeite te kosten om dit soort figuren geen shooting in hun persoonlijke kring gezicht toe te wensen.

Reya

1. Is het een witte Amerikaan? Zo ja, ga naar 2. Zo nee, probleem opgelost: immigratie en buitenlanders zijn het probleem
            2. Is de dader links? Zo nee, ga naar 3. Zo ja, probleem opgelost: links is het probleem
            3. Heeft de politie ingegrepen? Zo ja, ga naar 4. Zo nee, probleem opgelost: te weinig of incapabele agenten zijn het probleem
            4. Helaas, geen specifieke omstandigheid beschikbaar. Geef de schuld aan mental illness.

Myst Te makkelijk, dan is het gelijk ook klaar. Mevrouw mag wel eens voelen wat het is om zelf nabestaande in zo'n situatie te zijn.

tsjok
              Ja ik heb ook al de nodige zooi voorbij zien komen op internet. Mensen die dit aan moeten grijpen om hun eigen ongefundeerde afkeer tegen transgenders te ventileren. Het zal hen verrotten dat er zeven doden te betreuren zijn, er tientallen zo niet honderden getraumatiseerde kinderen zijn, en er gezinnen gebroken zijn: dit is natuurlijk vooral een kans om de haat tegen transgenders tentoon te spreiden. Ik kan daar bijzonder weinig begrip voor opbrengen.

a month later

Tucker Carlson ontslagen bij Fox. Dat is wel heel opvallend nieuws, hij was een van de best bekeken presentatoren van de Amerikaanse tv. Benieuwd of het iets te maken heeft met zijn openlijke steun voor Trump, of met zijn besloten keiharde kritiek op hem.

tsjok Gewoon een lawsuit dat eraan zit te komen gok ik.

tsjok Denk iets anders. Dat hij voor het publiek fel voor, naar achter de schermen fel tegen Trump was, was al wel bekend. Zeker gezien de Dominion-zaak. Ik denk wel dat die zaak, en de schikking, Fox heeft doen nadenken. Was al benieuwd welke weg ze in gaan slaan en of ze op dezelfde voet doorgaan.

Biden zou vandaag officieel bekendmaken dat hij weer opgaat voor het presidentschap. Blijft jammer dat het mogelijk weer een geriatrische tweestrijd wordt.