Reya Helsinki Scott Bixby (@scottbix) heeft getweet: Andrew Yang explains running for mayor while not living in New York full time: “We live in a two-bedroom apartment in Manhattan… can you imagine trying to have two kids on virtual school in a two-bedroom apartment and then trying to do work yourself?” Lekker gewoon gebleven, die Andrew.
Luda Reya Ik heb nog één andere semi-bekende Nederlander in mijn telefoon, dus je kan inderdaad wel zeggen dat ik een onderdeel van de witte wijn sippende elite ben.
remlof https://tweakers.net/nieuws/176600/sociaal-medium-parler-is-offline-nadat-techbedrijven-banden-hebben-verbroken.html RIP Parler.
remlof Pompom Mooi. Er werd op Parler gewoon openlijk gesproken over mogelijkheden om de inauguratie van Biden te verstoren en opgeroepen om Mike Pence en verschillende andere politici om te leggen.
remlof Luda Dat lijkt mij toch wel. Of denk je dat de mensen die opriepen om Pence op te hangen van plan waren hard te gaan fluiten?
Luda remlof In principe kun je met een luidruchtige demonstratie al iets verstoren, zie Rutte's lockdowntoespraak. Ik weet ook niet of de mensen die oproepen tot het verstoren van een inauguratie dezelfde zijn die oproepen tot het ophangen van politici; wel kan ik mel voorstellen dat je voor het eerste een grotere groep mensen kunt vinden die daar aan mee willen doen dan voor het tweede, dus hoewel er overlap kan zijn hoeft dat niet te betekenen dat het identieke groepen zijn die dus ook per definitie geweld zullen gebruiken.
remlof Luda Laten we dan stellen dat ze na de bestorming van het Capitool niet meer op hun blauwe ogen vertrouwd kunnen worden dat ze het bij fluiten zullen laten. Anyway, prima dat big tech het voortbestaan van Parler onmogelijk heeft gemaakt.
Klopkoek remlof Kan mij wel vinden in de woorden van dhr. Deuze in dit artikel https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/techgiganten-amazon-apple-en-google-zorgen-eendrachtig-voor-verdwijnen-twitter-alternatief-parler~b406df55/ Heb er nogal gemengde gevoelens bij. Natuurlijk kan het oproepen tot opknopen van Pence absoluut niet, en mag hopen dat deze lieden worden opgespoord en vervolgd (ben bang van niet). Als dat vrijuit gaat, dan heb ik liever dat dit soort platforms in de lucht blijven. Anders gaan zij straks impliciet bepalen wie vogelvrij wordt verklaard. Vooral Facebook heeft een dubieuze rol gespeeld in het welbewust aanjagen van polarisatie en het onderdrukken van meer egalitaire, communautaire en linkse denkbeelden.
remlof Klopkoek Het is lastig inderdaad, maar ik ben er in dit geval wel blij mee dat ze die QAnon wappies eraf flikkeren. In de toekomst moeten deze bedrijven beter gereguleerd worden, in ieder geval in Europa.
Helsinki @Drietebuul ze hebben je bebaarde man opgepakt Geen idee wat dat betekent voor de antifa-theorie.