Friek Sloggi Ja, prima motie was dat eigenlijk. Uitbreiding sociale advocatuur en meer discretionaire bevoegdheden voor ambtenaren lijken me geen overbodige luxe.
janneke141 Sloggi Dat is inderdaad buiten de "bestuurscultuur" om wel winst, het zou de positie van de burger tegen een doorgeslagen overheidsjacht wel beter moeten beschermen.
Friek "Hmm, tsja, uhm.. slik.. ja, dat was ik toen euh, ja eh, je moet het zo zien.. " Man man man man man.
Ossu Friek Ik voorzie een nieuwe verdediging van moordenaars in de rechtbank. "Meneer, het bewijs wijst erop dat u het slachtoffer hebt vermoord." "Ja, maar dat was toen, nu is het slachtoffer al dood."
janneke141 De Belastingdienst is opnieuw de fout ingegaan met de afhandeling van de toeslagenaffaire. De fiscus deelde een lijst van mensen die volgens hem in aanmerking komen voor compensatie met gerechtsdeurwaarders, maar die lijst blijkt niet te kloppen. Dat schrijft de Belastingdienst op de eigen website. De afgelopen dagen regende het al klachten op sociale media van ouders die opnieuw brieven van deurwaarders kregen, terwijl zij van de Belastingdienst te horen hadden gekregen dat zij gedupeerd zijn en in aanmerking komen voor compensatie. Tweede Kamerleden Renske Leijten en Mahir Alkaya (beiden SP) stelden daar zondag al Kamervragen over. Staatssecretaris Alexandra van Huffelen (toeslagen) erkent nu dat er fouten zijn gemaakt, maar onduidelijk is nog bij hoeveel mensen het mis is gegaan. https://www.trouw.nl/binnenland/gedupeerden-toeslagenaffaire-krijgen-onterecht-brief-over-schuld~be90fba5/ Oeps.
janneke141 Uit het artikel dat ik in een ander topic al linkte, https://www.trouw.nl/politiek/hoe-de-wens-om-snelheid-de-zorgvuldigheid-hindert-wij-zien-dat-de-positie-van-de-tweede-kamer-onder-druk-staat~b2f69fa7/ kwam ook deze zin: Dat heeft ook een heel mooi rapport opgeleverd, waarin we lieten zien dat 7 miljoen huishoudens in vijf jaar tijd te maken hadden met 23 miljoen terugvorderingen. Oftewel, een compleet idioot systeem.
Sloggi https://www.trouw.nl/nieuws/topambtenaren-verzwegen-waarheid-bij-onderzoekscommissie-toeslagenaffaire~b40d82ac/ Zucht...
Sloggi janneke141 Het wordt me niet duidelijk waar RTL en Trouw zich op baseren. Hebben ze stukken in bezit, hebben ze anonieme bronnen...?
Linus Sloggi Dat laatste lijkt mij: Verschillende bronnen melden aan Trouw en RTL Nieuws dat rond het onderzoek van PwC ook is gebleken dat het ministerie niet alle informatie heeft verstrekt die door de parlementaire ondervragingscommissie is gevorderd. Financiën ontkent dat. Ik zie nu ook dat die ene topambtenaar zich goed heeft ingedekt: Voormalig directeur-generaal Jaap Uijlenbroek laat weten dat hij tijdens zijn verhoor heeft geantwoord ‘vanuit mijn herinneringen zoals ik die heb’.
janneke141 Linus Ik zie nu ook dat die ene topambtenaar zich goed heeft ingedekt: Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Pompom Zou je zo iemand niet even een naar het ziekenhuis oid kunnen sturen voor wat cognitief onderzoek?
Pompom Sloggi Het zou gewoon een middel moeten zijn bij zo'n parlementaire commissie. Zo van; "Ah meneer heeft last van zijn geheugen, dan mag u zich komende maandag om half 9 melden bij ziekenhuis XX, afdeling XXX voor een cognitief onderzoek". 😎
sigme Ik mag hopen dat vaststellen van meineed niet afhangt van hervonden herinneringen bij de meinedige, en dat dus de verdediging "gut, dat was ik dan blijkbaar glad vergeten" geen geldige verdediging is.
tsjok sigme Meineed is het opzettelijk afleggen van een valse verklaring onder ede. Dat je iets glad vergeten was is dus helaas wél een geldige verdediging. Tenzij er ander bewijs is waaruit het tegendeel blijkt (dat je het de dag ervoor nog met iemand anders had besproken of zo).