De toeslagenaffaire en val kabinet Rutte-III
GSbrder en tenslotte terugkomen op de verleende compensatie is al helemaal een Kafkaëske situatie wat coûte que coûte moet worden voorkomen.
Daarom is het idee om mensen met een lichte toetsing 30.000 euro te geven en daar niks van terug te vorderen als na een zorgvuldige toetsing blijkt dat teveel compensatie is verstrekt.
- Edited
Ossu Dat is alleen als blijkt dat teveel compensatie is verstrekt, maar de compensatie wel terecht is. Niet als de compensatie uberhaupt niet verstrekt had mogen worden na zorgvuldige toetsing. Ik snap best dat er ophef om is, maar als blijkt dat de compensatie onterecht was, de belastingschuld en de private schuldeisers zijn afgelost, ben je echt nog verder van huis.
Kuik probeert het debat te bewegen naar een discussie over wat het woord 'sensibiliseren' betekend. Of is dit ook weer een lekker wijf en heeft er niemand geluisterd? Ik vind het wel meevallen.
- Edited
PolitiekGeaard Ik vind Kuik echt onuitstaanbaar. Wat spreekt ze irritant en ze begon al met een totaal arrogante en hooghartige houding.
tsjok
Ze is dan ook de belichaming van domme conservatieve ideeën vanuit het CDA, dus voor mij kan ze het ook nooit goed doen.
- Edited
Ik heb steeds het gevoel dat Dassen van plan is om een scriptie te schrijven over besluitvorming in de politiek.
De Das extreem zwak. Met het aanschrijven van Kuik als 'fractievoorzitter' heeft hij de deur wagenwijd open gezet om door Kuik op arrogante wijze op vervolgvragen volledig weggezet te worden. En die vervolgvragen waren ook al zwak.
PolitiekGeaard Is niet best hè. Van alle nieuwe partijen voegt Volt vérreweg het minste toe tot nu toe.
Loveless Ja, hoezeer het me ook spijt om te zeggen vind ik dat Van der Plas een nuttige rol vervult voor haar achterban. Ze stelt soms goede vragen en ze pakt zaken praktisch aan als de rest van de kamer verzandt in woordenspelletjes. Ze is ook heel vaak bereid om over partijpolitiek heen te stappen om in te stemmen met alle andere Kamerleden als nodig.
Volt is gewoon... onzichtbaar? Dassen stelt nauwelijks goede vragen, ze hebben geen invloed op de richting van het debat.
JA21 vind ik ook nog steeds volkomen overbodig, al waardeer ik dat ze iets competenter zijn dan FvD.