Sloggi tsjok Het kabinet dat lak had aan de abbb bij de fraudejacht met als gevolg de toeslagenaffaire heeft bij de afhandeling van de nasleep opnieuw lak aan de abbb. Gras is groen, lucht is blauw.
Friek Sloggi Dat van die 'persoonlijke beleidsopvattingen' was van meet af aan een bijzonder standpunt. Er zijn zelfs geobjectiveerde (anonieme) notulen ministerraad naar een parlementaire ondervragingscommissie gegaan. Hoezo kan er geen geobjectiveerde versie van vergader- of gespreksverslagen worden gedeeld met het parlement?
Linus Stemming over extra stukken uit de ministerraad, maar dat zal geen meerderheid krijgen waarschijnlijk.
Linus En Azarkan zegt (samen met nog een paar partijen) al meteen het vertrouwen op in het hele kabinet.
tsjok Linus Ik ga er vanuit dat GL en SP ook instemmen, de SGP had de vorige MvW ook al gesteund dus dat zou me niet echt verbazen. FvD is altijd boos. Dan heb je dus weer de hele oppositie vóór.
tsjok Tem Dit debat sussen, want het kabinet is toch al afgetreden en waarom ben je nu ineens weer boos. Ik denk dat dat de lijn van de hele coalitie wordt.
tsjok Tem Nu ook weer "niet de suggestie wekken dat er allerlei dingen in de notulen staan die de kamer nog niet wist".
Linus Ik vraag me trouwens wel af hoe de nummers twee (of drie in het geval van het CDA het gaan doen), het is een lastig debat en Kuik & Hermans hebben amper ervaring in dit soort lastige debatten.
tsjok Linus En het is het eerste debat van de nieuwe voorzitter (althans, dat ik kijk). Ben benieuwd hoe ze het redt als het straks ingewikkeld wordt met debat over het moment van stemmen over ordemaatregelen en zo.
PolitiekGeaard Ah, dus het sensibiliseren van Omtzigt was 'een compliment aan de kamer'. En de notulen spreken enkel 'onmacht uit' van het kabinet. Jetten heeft blijkbaar de taak om de D66 poppetjes te redden.
janneke141 PolitiekGeaard Dat was wel te verwachten, helaas. Het reeds gevallen kabinet vormt een gesloten front, de moties van Afkeuring en Wantrouwen en zulks halen 'maar' 73 stemmen en dus is er niets aan de hand.