Linus Ben nu ook wel benieuwd welke minister gewetenswroeging had. Het zou mij niet verbazen als het één van de CU-ministers is.
Duke Ossu Nee en dat zie ik ook nu niet gebeuren. Zie eerder een paar hoofdrolspelers uit beeld verdwijnen en vervangen worden door andere figuren.
GSbrder tsjok Hier scheiden onze wegen. Ik neem een weekend om mijn mening te vormen dus je zult morgen van me horen.
Helsinki Ik weet ook niet of nieuwe verkiezingen veel uit zouden halen. Rutte is nu echt niet minder onbetrouwbaar dan voor de vorige verkiezingen. Ondanks dat het er nu nog dikker bovenop ligt, denk ik dat vvders VVD zullen blijven stemmen. D66 zou flink verlies kunnen lijden maar de vraag is waar die stemmen heen gaan. De Das heeft zich nou niet echt weten te profileren. JA21 is een paar keer sterk uit de hoek gekomen dus ik vrees dat die dan groter zouden worden. Al met al een shitshow.
Ossu Helsinki In de peiling van Maurice (ik kon zo gauw niks beters vinden) staat VVD tot nu toe op -2, D66 gelijk, JA21 op +2 en Volt op +1
remlof Ossu In de laatste peiling van EenVandaag blijft de VVD gelijk, wint D66 er 2, staat JA21 op +1 en Volt op +2. Oh en CDA op -5. Maar ook die is van voor het laatste schandaal. https://depeiling.eenvandaag.nl/zetelverdeling/131
Ossu Helsinki Waar moet je ook heen als je als centrum-rechts-conservatieve kiezer niet tevreden bent met wat VVD+CDA+D66 uitspoken?
Sloggi Hier valt niet tegenop te tjeenkwillinken, dachten we thuis Voordat Farid Azarkan, voorman van Denk, dinsdag bij Herman Tjeenk Willink naar binnen stapte voor een informatiegesprek wees hij nog even behulpzaam naar de olifant in de kamer, voor wie vergeten was dat het dier daar nog staat, ongedurig wapperend met zijn slurf: ‘Het vertrouwen in Mark Rutte.’ Hoe, vroeg Azarkan zich hardop af, ‘zijn we nou van ‘liegende premier’ gegaan naar dat we het ineens hebben over ‘het vertrouwen in de overheid’?’ [...] https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/hier-valt-niet-tegenop-te-tjeenkwillinken-dachten-we-thuis~b8e61f09/
tsjok Sloggi Het is moeilijk hier níet cyisch van te worden. Ja, ook de ministers uit de ploeg van Gert Jan – ‘ik wil niet genadeloos zijn maar ik wil niet meer met Mark in een kabinet’- Segers hadden meegekonkeld met de VVD-premier. Ja, ook de ministers uit de ploeg van Wopke – ‘Onze eigen Pieter Omtzigt’ – Hoekstra; de CDA-leider had nog zó geprobeerd Omtzigt ‘te sensibiliseren’, maar helaas. Ja, ook de ministers uit de ploeg van Sigrid – ‘nieuw leiderschap’ – Kaag, al had Kaag daar ‘met de pet van demissionair minister op’ geen actieve herinnering aan, ze meent dat ze toen wellicht in Niger zat. Met de pet van partijleider op wil ze er graag alles over weten.
Sloggi tsjok Het ís ook cynisch gedrag. De uitsmijter vat het geheel prima samen: Terwijl: een echt integere leider hoepelt op wanneer alles wat kromgegroeid is zich niet meer recht laat praten.
tsjok Sloggi Een integere leider komt natuurlijk niet in deze positie. In die zin is vragen om integriteit van iemand die nu al zo veel schandalen heeft "overleefd" dat ik oprecht niet weet hoe veel het er zijn ook wel een beetje onnozel.
sigme Per saldo is het toch het parlement dat zich in het pak laat naaien. Als het parlement zich meer gebonden voelt aan een regeerakkoord dan aan hun staatsrechtelijke plicht (en hun eed/belofte), tsja, daar helpt geen lieve moedertje aan.
tsjok sigme Eens. Het regeerakkoord en de partijdiscipline. En eigenlijk is het gewoon egoïsme, natuurlijk. Een aanzienlijk deel van onze Volksvertegenwoordiging geeft meer om hun eigen politieke positie en die van de partij waar ze zo afhankelijk van zijn dan om hun constitutionele taak.
Ossu sigme Maar de regeerperiode is al afgelopen én het kabinet is al demissionair én de verkiezingen zijn al geweest, dus waarom houdt pakweg de CU nog steeds Rutte de hand boven het hoofd?
Friek tsjok Een integer persoon houdt zich sowieso niet met politiek bezig. Voor politiek moet je een beetje een slecht mens zijn.