Bij Binnenste Buiten net een bezoek aan woonboot hier in Meppel. Stel dolenthousiast maar ze wonen daar illegaal (min of meer gedoogd) en direct naast een vuilstort en rioolwaterzuivering (beide regelmatig goed ruikbaar) en met allerlei bende van de buren om zich heen. Buiten dat is het best een leuk plekje.
Maar op TV wordt het wel leuk gebracht
Ouderwetse TV
sigme Haha, het is hier ook vlak in de buurt. Wandel er wel eens langs tussen de middag. Zolang ik dan naar links kijk is het prima maar rechts is het een bende en hangt de wat muffige geur van een RWZI.
en een tijdje later zag het er zo uit . Heel toevallig net voor het huurcontract van de uitbater verliep.
En die kriebels horen inderdaad bij dat programma.
Naar aanleiding van een LOB-gesprek met een leerling vanavond maar eens naar Meiden die Rijden gekeken. Ik vond het nog best vermakelijk eigenlijk. Mensen die met liefde hun werk doen, altijd mooi om te zien.
- Edited
Reya Elke dag met giftig verf werken is dat op de lange termijn natuurlijk niet. Ziek zijn is niet goedkoop, nog even los van andere nadelige effecten op de koopkracht.
Een van de nare trekjes van de Nederlandse humor is dat het (meer dan ooit) regelmatig ten koste van anderen is, en dan vooral ten koste van 'de zwakken', de mensen zonder beslissingsmacht, of mensen wiens kringen van leven ver weg staan. Het programma Veronica Inside is daar het allerbeste voorbeeld van; 90% van de grappen is ten koste van anderen en dan vooral de vermeend zwakken (of de mensen die - ondanks alle tegenstrijdigheden en hypocrisie dat de mens eigen is - het goede proberen te doen; de deugers, de goedmensen). Door de individualisering en - niet alleen sociaal-economische - segregatie gaat het dan ook een eigen leven leiden, in humor komt een waarheid te liggen.
Dit draagt allemaal bij aan een land waar institutioneel racisme en etnisch profileren normaal is geworden, en waar agressieve en gewelddadig georganiseerde boeren worden uitgenodigd door ministers voor beleidsoverleg.
Dit is een zure en humorloze post maar ik moest het even kwijt (en sluit ook aan bij de ouderwetse TV).
We gaan erg offtopic (alhoewel Veronica Inside weer tv is), maar die discussie is in ieder geval al zo oud als de intrede van de punk - die specifiek geen taboes kende in het object en de vorm van belediging. Het is een saillante discussie, maar ik zou juist zeggen dat dergelijke grappen moeten kunnen - in zekere zin is het buiten de context van humor plaatsen van bepaalde groepen ook een vorm van ze buiten de algemene sociale context plaatsen waarin grappen een onmiskenbaar deel vormen van het dagelijkse verkeer.
Klopkoek De Nederlandse humor heeft een directe link met de Nederlandse directheid en ja dat kan dan heel hard over komen, ik heb namelijk niet echt het idee dat we veel harder in onze humor zijn geworden wel dat de maatschappij er minder mee om kan gaan maar ook dat is niet iets typisch Nederlands.
Ben het niet eens zo oneens met je verder maar ik kan altijd vrij slecht tegen opmerkingen als "meer dan ooit" dat geeft mij meestal het idee dat degene die dat zegt een nogal geromantiseerd beeld heeft van het verleden (en dat zeg ik die de laatste tijd nogal veel live registraties kijkt van o.a loveparades uit de jaren 90, damn wat mis ik die tijd ). De gemiddelde komedie serie uit de jaren 80/90 ging wel een stuk verder dan wat ze tegenwoordig voorschotelen.
Chewie Married With Children staat op Amazon Prime.
Al: Honey, I'm home
Peggy: Hi, honey. Did you miss me?
Al: With every bullet so far
Ik vraag me af of zoiets nog geproduceerd zou kunnen worden - vooral de grappen over mensen met overgewicht zouden nu slecht vallen.
Dwersdriever Dat is dan ook uit de jaren 80, ik heb over nieuwe series.
Als zelfs Friends al voor ophef kan zorgen terwijl dat toen het voor het eerst op tv was een vrij brave serie gevonden werd zegt wel genoeg toch?
De botte hork van dienst vóór Al Bundy heette Archie Bunker. Dat zou je nu helemaal niet meer op de buis krijgen.
Denk zelfd dat sommige afleveringen van Alf zelfs te ver zouden gaan.