• TV
  • Ouderwetse TV

De Barometer op RTLZ is volgens mij soms ook gewoon satire, net een boomer die over zijn passie voor Excel vba aan het praten was "Ik ben geen ict'er, ik kom na de ict"

Meer geld naar de jeugdzorg...misschien dan naar wat minder uitgeven aan defensie, energietransitie of ziekenhuiszorg.

De huidige staat van de jeugdzorg is de toeslagenaffaire van 2025. Jammer voor die kinderen die nog een jaar of 4 moeten overleven in dit systeem.

tsjok Maak daar maar 10 jaar van. Als ze in 2025 beginnen met verzinnen wat er anders moet, dan duurt het nog wel even voordat een verbetering oplevert.

Reya Tja. Wat stel je voor? Die kinderen maar gewoon weg laten rotten in een hoekje van de jeugdgevangenis? Buiten dat we gewoon minder kinderen uit huis moeten plaatsen uiteraard - maar dan nog zal er zorg nodig zijn.

Sloggi

Het is wat het artikel claimt, aan het einde. Ik ben een totale nitwit op dit gebied dus er past me bescheidenheid maar ik ben een beetje huiverig voor claims voor meer geld. Bijna elke openbare dienst presteert onder zijn theoretische optimum door een relatief gebrek aan middelen. De kritische vraag hier is of de prioriteiten momenteel wel juist zijn of er het beste wordt gedaan met de beschikbare middelen. De vraag is ook of je überhaupt wel een stelsel van jeugdzorg op kunt zetten dat zorg kan dragen voor alle potentiële gevallen.

Reya
        Van de VVD Hilversum heb ik begrepen dat er prima kan worden bezuinigd op jeugdzorg. Je kan je liefdesverdriet toch ook met je ouders bespreken?

tsjok En toch wel mooi dat het kabinet kans zag om, na het volledig loslaten van alle begrotingsdiscipline, op dit gebied nóg meer te bezuinigen. Zulke duidelijke communicatie over je daadwerkelijke prioriteiten zie je niet vaak.

Eur Ja, die zagen een kleine humanitaire ramp zich voltrekken en dachten: daar moet minder geld heen.

Onschuldige kinderen in isoleercellen vanwege personeelstekort. Je zou toch zeggen dat je niet héél veel empathie nodig hebt om daartegen in actie te komen.

• Eur likes this.

Reya Bijna elke openbare dienst presteert onder zijn theoretische optimum door een relatief gebrek aan middelen.

Wat zijn volgens jou de uitzonderingen op die regel?

9 days later

Was weer leuk gisteren, Hila en Thijs mogen wel vaker terugkomen

Lubach was lekker op dreef over de lintjesregen.

22 days later

2 Brabanders op een roadtrip in het land van een van hun (en mijn) muzikale helden. Alleen al vanwege de muziek is dit genieten.

• Tem replied to this.

Tem Mee eens, helaas. Zelfs in de Jumboreclames vind ik hem minder irritant dan hier.

25 days later