• TV
  • Ouderwetse TV

Brividi van Mahmood en Blanco heeft gewonnen.

7 days later

Nu op Ned 2 Diederik Jekel die een 19e eeuws experiment nadoet om de geluidssnelheid te meten

6 days later

Loveless Ja, kijk elke week. Is een soort opfriscursus van m’n geschiedenisonderwijs dat ik tot 36 jaar geleden heb gehad. Ik merk dat sommige inzichten toch wel zijn veranderd.

Ik kijk ook, interessante serie. Moet wel zeggen dat de geacteerde scenes van mij niet echt hoeven, maar ik snap ook wel dat ze de keuze hebben gemaakt om het zo aan te pakken.

Ja het maakt het denk ik wel wat toegankelijker voor een groot publiek. Ik vind het wel leuk gedaan, met die scenes en dan Schuurmans die ineens het beeld inloopt, afgewisseld met wat experts. Het is onderhoudend maar niet te zwaar. Jammer dat het officieel 12+ is, want je hoort echt van meerdere kanten dat dit ideaal zou zijn voor basisonderwijs groep 6/7/8. M'n dochter van 9 kijkt het ook gewoon 😛

Hele seizoen al af trouwens (vooruit te kijken via NLZIET), op een gegeven moment is er wel een beetje een dipje vind ik, wordt het ff wat minder te volgen en wat warriger, maar al met al een prima serie. Vind dat de beladen onderwerpen (slavernij vooral, maar ook Nederlands-Indie) ook prima gedaan worden (die afleveringen moeten lineair uiteraard nog komen).

• Duke replied to this.

Loveless

Best leuk inderdaad. Soort volwassen versie van ‘Welkom in de …’ Die serie is ook leuk gedaan.

Duke

Welkom in de ... is fantastisch. Doet niet onder voor Horrible Histories van de BBC.

Chewie

Het is een televisieprogramma voor kinderen (grofweg elk jaar hebben ze een nieuwe reeks): https://www.npostart.nl/zoeken?term=welkom+in+de

Elke reeks behandelt een bepaalde periode in de vorm van komische sketches door de beste acteurs en actrices van het land. Het plezier van de makers is overduidelijk. Vroeger hing het aan de documentaireseries van Hans Goedkoop, maar ze gaan nu al een tijdje solo.

Linus Oh ja dat is ook wel een goed gemaakt programma.

Zat te denken aan die tekenfilm reeks over geschiedenis uit mijn jeugd. weet alleen de naam niet meer

Wel een goede tendens dat er weer wat meer intelligentere tv bijkomt. Dat is wel een tijd weg geweest, zie vooral het verschil met Discovery/Nat Geo en vooral History Channel van eind jaren 90/begin 0 en nu, in de begintijd waren die zenders nog best leerzaam.

Chewie
            Discovery, dat is toch enkel krabvissers en garageboxen-veilingen tegenwoordig?

• Duke replied to this.
              6 days later

Straks een extra daguitzending van Nieuwsuur. Kan me niet herinneren dat dat eerder is gedaan van Nieuwsuur of Nova.

Om 17.00 uur is er op NPO1 een extra uitzending van Nieuwsuur en het NOS Journaal. Met de laatste ontwikkelingen, updates van onze correspondenten en aan tafel gesprekken met: econoom Mathijs Bouman, de Nederlands-Oekraïense auteur Lisa Weeda, cyber-security-expert Mariëlle Wijermars en een gesprek met de Nederlandse ondernemer Jeroen Ketting die al 28 jaar in Rusland woont.

a month later

Het jaar van Fortuyn is wel een mooie serie. Ramsey Nasr speelt wel een hele goede Ad Melkert