Klopkoek Ik noem ook nergens de hele Vara braaf of burgerlijk maar ze heeft wel een geschiedenis van hele brave vroege avond komedies, de eerder door mij genoemde serie Bed & Breakfast (of die serie met Paul de Leeuw, weet de titel niet meer) zijn dan weer voorbeelden dat de Vara ook wel wat minder burgerlijke trekjes had.
Sonja keken we vroeger altijd wel thuis maar was zelf ook nog te jong in die tijd maar wat ik me er nog van herinner en van wat ik later terug heb gezien is zij wel het voorbeeld van een goed talkshowhost die ook niet te bang is om haar eigen mening te geven en door te vragen, dat is wel iets wat ik nu mis. Gisteren bijvoorbeeld ook weer bij Buitenhof met Baudet, het enige wat duidelijk werd is dat Baudet zegt veel te denken en goede inhoudelijke argumenten heeft maar waar hij dan aan denkt en welke inhoudelijke argumenten vond Twan Huys verder niet zo interessant voor ons. Bij Sonja en ook nog wel bij Barend & van Dorp was hij er niet zo makkelijk vanaf gekomen.
Denk trouwens dat groeten niet echt een misvatting is, het is nogal regio gebonden. Mensen in het Oosten en Noorden van het land groeten elkaar wat sneller dan in de rest van het land en nee ik heb niet het idee dat dit veel veranderd is sinds de opkomst van de smartphone.