Met twee handen gitaar spelen is zo vorige week woensdag.
Met twee handen gitaar spelen is zo vorige week woensdag.
Warm liedje. Perfecte ride.
Defected radio... stelt nooit teleur.
Dit oude liedje floepte vannacht mijn hoofd binnen:
Mooi spul wel, zeker dat koortje en de juffrouw die er in canon doorheen zingt.
Godspeed You! Black Emperor heeft weer een nieuw album uitgebracht. Qua timbre wordt de lijn van de laatste paar albums lekker doorgezet, en ook zijn de bijzonder cryptische titels weer aanwezig met onder andere parels als "GOVERNMENT CAME" (9980.0kHz 3617.7kHz 4521.0kHz), Military Alphabet (five eyes all blind) [4521.0kHz 6730.0kHz 4109.09kHz] en Cliffs Gaze / cliff's gaze at empty waters' rise / ASHES TO SEA or NEARER TO THEE.
Die albums moet je eigenlijk als geheel beluisteren, maar het hypnotiserende Fire at Static Valley vind ik wel exemplarisch voor de sfeer.
@Drietebuul Ik heb nog een muziektip voor je. Het is zeg maar Joy Division/Molchat Doma vs Godspeed!.
tsjok
Album even aangezet. Klinkt inderdaad wel lekker.
Drietebuul Hele album is tof maar dit nummer is wel mijn favoriet. Vooral dat stuk vanaf 04:00, van die typische blij/melancholische postpunk euforie en dan daarna lekker een minuut of vijf dronen.
Nog geweldig muzieknieuws overigens: na 8 jaar stilte heeft My Bloody Valentine een nieuw platencontract getekend bij Domino Records.
Hun - extreem moeilijk verkrijgbare - discografie komt opnieuw uit op vinyl, ze gaan muziek op streamingsdiensten zetten en ze zouden aan het werken zijn aan twee (!) nieuwe albums. Al neem ik dat laatste met een korreltje zout, want dat heeft Kevin Shields in de jaren '90 ook wel eens gezegd en toen verdween hij weer voor bijna 20 jaar.
Alle oude videoclips zijn ook gerestaureerd en staan nu voor het eerst op Youtube:
Het is wel weer eens tijd voor deze klassieker:
Damn... wat een legendarisch optreden. Zo jammer dat de geluidskwaliteit zo slecht was in die tijd, maar desondanks... kippevel.