Bizar. Wat verdrietig.
Schaatsen
Naar nieuws
Vreselijk nieuws
Damn...
De berichten waren al erg slecht de afgelopen dagen. Ik las dat ze een aantal grote hersenbloedingen had gekregen, dan is het denk ik al snel de vraag of enig zinnig herstel nog wel realistisch is. Een uiterst verdrietig einde.
- Edited
Het schaatsseizoen begint weer en het is afwachten hoe het eruit gaat zien. Maar vanmiddag kan je in ieder geval kiezen tussen de Vuelta en het NK afstanden in Thialf.
Vuelta is volgens mij vandaag weer een sprintersrit, maar wedstrijden in een leeg Thialf klinken altijd zo naar op televisie.
Klopt, maar we zullen er aan moeten wennen. De bochten van Thialf kunnen pas weer volstromen als de pandemie over is.
Het is weer typisch NOS Sport zo te zien. Iedere keer als ik van het wielrennen naar het schaatsen schakel zijn ze iemand aan het interviewen, aan het voorbeschouwen of aan het analyseren.
Dwersdriever Dat is wat de sportkijker graag wil zien. Interviews, achtergronden. De wedstrijd zelf is veel minder relevant.
Aldus de NOS althans.
- Edited
Hoort ook wel een beetje bij het schaatsen. Je hebt de dweilmomenten die steeds volgepropt moeten worden met iets. Als ze gewoon live uitzenden, laten ze normaal gesproken (bijna) alles zien.
Verkorte uitzendingen zijn gewoon lange samenvattingen met de ritten van grote namen en interviews met deze schaatsers. Op de website zenden ze dan alles uit.
Over dat uitzenden op de website: Ik snap dat andere omroepen het niet grappig vinden als de NOS elke dag uren sport uit mag zenden op NPO 1 of 3, maar kunnen ze geen extra sportzender lanceren zoals ze die ook hebben voor politiek? Desnoods zonder commentaar?
Heb trouwens niks kunnen zien. Normaal gesproken zijn ze iets later op die eerste vrijdag en dan zijn ze nog bezig rond zes uur. Maar deze keer waren ze al klaar.
Linus de NOS maakt er een sport van om minimaal de eerste twee ritten niet te laten zien omdat ze met een schaatser moeten praten over zijn goudvis en oh ja, dan moeten we ook nog even naar de reclame en daarna mag een analist ook nog even wat vertellen en ja, dan gaan we eindelijk naar het live-beeld en horen we Martin Hersman zeggen: u bent precies op tijd voor de vierde rit
- Edited
Doedezemaar Deze keer was het: .... heeft deze tijd gereden en dat kon weleens genoeg zijn voor een medaille.
Van mij mag dat gepraat prima, maar doe dat in een splitscreen, want je ziet vaak achterlangs de schaatsers gewoon rijden en je hoort de stadionspeaker op de achtergrond tijden omroepen. En zo spannend is het gezicht van Mark Tuytert nou ook weer niet.
Linus ver dat uitzenden op de website: Ik snap dat andere omroepen het niet grappig vinden als de NOS elke dag uren sport uit mag zenden op NPO 1 of 3, maar kunnen ze geen extra sportzender lanceren zoals ze die ook hebben voor politiek? Desnoods zonder commentaar?
Politiek24 werd vroeger in het weekeinde weleens gebruikt als Sport24. Maar ik geloof dat ze inmiddels denken dat iedereen wel een smart-tv heeft waarmee ze makkelijk de livestreams kunnen draaien.
Herbert!
- Edited
Ik heb de NOS-app maar eens op de Apple TV gezet. Daar wel gewoon non-stop schaatsen op de livestream. Wel verre van HD. Maar lekker om gewoon alle ritten op de tien km te kunnen kijken.
- Edited
De 1000 meter voor dames werd gewoon genegeerd tot na de Vuelta en toen in treurige samenvatting uitgezonden. NOS zendt niks uit van de Vuelta, maar nu moest het opeens?
Het schaatsschema voor de komende tijd is trouwens zo:
21 & 22 november is het NK Allround.
28 & 29 november is het NK Sprint
en dan in de laatste week van het jaar is er een kwalificatietoernooi.