Sloggi janneke141 Grapperhaus komt er ook wel lekker in. Als de verkiezingen over moeten dan is dat maar zo. Met zo'n vrienden heb je geen vijanden nodig.
Friek DEN HAAG - De storm om het leiderschap bij het CDA zwelt aan. Het nadere onderzoek dat het partijbestuur aankondigt naar de geldigheid van de stemming voor het lijsttrekkerschap krijgt de geest allerminst terug in de fles. Intussen blijkt er onduidelijkheid over stemcodes, zo melden ingewijden aan De Telegraaf. https://www.telegraaf.nl/nieuws/753358259/onduidelijkheid-over-stemcodes-cda-konden-niet-leden-ook-stemmen Whehehe.
janneke141 Voorzitter Rutger Ploum kondigde dinsdag slechts aan dat het bestuur ’een aantal vragen’ gaat voorleggen ’een externe partij’. Wie deze partij is, wil het partijbestuur niet zeggen. Betrokkenen melden dat er is voorgesteld om CGI in te zetten, een onderzoeksbureau waarvan uitgerekend CDA-spindoctor Jack de Vries lobbyist blijkt te zijn. Whehe.
Friek Eén dag te laat was ik. Op 25 juni maakte Pieter Omtzigt bekend dat hij zich verkiesbaar stelde als leider van het CDA. En dat leek mij een uitermate goed idee. Maar om te kunnen stemmen moest je je uiterlijk op 24 juni al als CDA-lid hebben aangemeld én je contributie hebben betaald. Toch, bij wijze van steun en voor jeweetmaarnooit meldde ik me nog gauw en betaalde het lidmaatschapsgeld. https://www.parool.nl/columns-opinie/ik-kreeg-netjes-een-bericht-dank-voor-uw-stem-op-pieter-omtzigt~beb88a87/
Falco Ik vind het wel een beetje sneu voor Pieter Omtzigt. Hij zal dit knarsetandend allemaal aanzien. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren als CDA er echt een zootje van maakt (daar lijkt het wel op nu haha). Zie hem niet zo snel uit de partij stappen, maar hij is ook niet het type dat met zich laat sollen.
Reya De partijleiding heeft dit veel te laconiek aangepakt, nu staat je hele geloofwaardigheid op het spel.
janneke141 Reya De partijleiding brengt straks toch gewoon naar buiten dat er geen onregelmatigheden zijn geconstateerd bij de verkiezing en verwijten vervolgens Omtzigt dat hij de partij in diskrediet heeft gebracht, waarna hij niet meer op de kieslijst komt?
Falco janneke141 Dat zou echt de grootste klotestreek zijn die je kunt bedenken. Maar misschien wel handig als ze eens 10 zetels willen behalen.
janneke141 In de stemprocedure voor de nieuwe lijsttrekker van het CDA zijn geen procedurefouten of systeemfouten ontdekt. Dat is de conclusie van het onderzoek dat het CDA-bestuur door een externe partij heeft laten uitvoeren. https://nos.nl/artikel/2345530-cda-bestuur-geen-fouten-in-lijsttrekkersverkiezing-de-jonge-de-winnaar.html
Drietebuul janneke141 De zes 'verdachte' stemformulieren zijn door het onderzoeksteam bekeken, met de conclusie dat de registratie van de stem juist heeft plaatsgevonden en dat de melding "Bedankt voor uw stem..." overeenkwam met de kandidaat waarop was gestemd. Dus toch gewoon een ongemakkelijk gesprek in huize Omtzigt.
Duke janneke141 Die externe partij zal goed betaald zijn. Geen grote fouten bij het CDA, dat gelooft niemand...
janneke141 Drietebuul Als het onderzoek klopt, dan is dat inderdaad de enig overblijvende mogelijkheid. Ook niet heel raar. Pietertje is nu al nooit thuis, dat wordt er vast niet beter op als ie lijsttrekker is.
freako janneke141 Let wel dat de vrouw van Omtzigt dit zelf bij hem gemeld moet hebben. Er is namelijk geen bevestigingsmail gestuurd zoals sommigen veronderstellen. Wel werd na het stemmen een bedankje op het scherm getoond met de naam van de gekozen kandidaat. Ik ga ervan uit dat Pieter niet z'n vrouw gedwongen heeft om hem daarvan een screenshot te sturen.