Tem Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. https://nos.nl/artikel/2354511-klm-bonden-moeten-morgen-tekenen-om-overheidssteun-te-laten-doorgaan.html Loonoffers zijn in het voorstel alleen voor 2021 en 2022 terwijl de steun tot 2025 gaat. Ik snap wel dat Hoekstra daar niet mee akkoord gaat.
janneke141 Tem Op de gok: de bonden doen een symbolisch extra offer en Hoekstra maakt alsnog een zak met geld over.
Tem janneke141 Haha, ja zou zomaar kunnen. Allemaal intentie beloftes waar niemand zich aan hoeft te houden.
janneke141 Voorlopig houdt Hoekstra zijn poot stijf: KLM krijgt van het kabinet voorlopig geen staatssteun meer. Dit heeft minister Hoekstra van Financiën zojuist laten weten. Het bedrijf is door het coronavirus en het nagenoeg stilleggen van het internationale vliegverkeer in grote financiële problemen gekomen en zegt het zonder overheidssteun niet te kunnen redden.
Tem janneke141 Ja, helemaal goed. Die piloten kunnen hun poot stijf houden maar wanneer ze straks helemaal niet meer kunnen vliegen mogen ze bij de RET aan de slag.
Duke Tem Maar hoe moeten ze hun drie ex-vrouwen dan onderhouden en de studie van hun dochter in de VS betalen 😒?
Helsinki tsjok Van Hoekstra? Is dat waar die piloten op hopen? Want een failliet KLM lijkt me óók niet fantastisch voor hun inkomen.
tsjok Helsinki Dit is een hol dreigement. De VVD zal KLM nooit failliet laten gaan. De piloten gaan iets toegeven, of er komt een ingewikkeld compromis waardoor je niet zeker weet wie er het meeste won en dan krijgt KLM die steun alsnog.
janneke141 Ossu Best veel, denk ik. De KLM gaat natuurlijk niet zomaar failliet, daar is niemand bij gebaat.
Ossu Tem Ok, maar voor doorbetaling van de staatssteun was de deadline vandaag om 12.00, dus dan hangt het nu ervan af hoeveel cash KLM nog heeft, toch?
Ossu Tem De NOS zegt: Hoekstra wil nog niet van een faillissement spreken. KLM heeft nog wat geld. "Maar ze kunnen het niet meer maanden uitzingen", aldus Hoekstra. Sowieso is het spelen met vuur, want nu het woord “faillissement” rondzingt zullen mensen heel goed gaan nadenken of ze nog we een ticket bij KLM durven te boeken.