Jan Azarkan is een veel betere politicus dan die Kuzu en Öztürk samen. Als hij de boel mag gaan vormgeven, dan kan het zomaar een behoorlijk stevige partij worden.
Helsinki Jan Je denkt toch niet dat die de Turkse stemmen achter zich krijgt? Is er ergens een verdeling te vinden van de DENK-stemmers per afkomst, trouwens? Geen zin om te googlen :').
Eur Helsinki Nee, niet echt. Wel wat verhalen over ruzies tussen de Marokkaanse en Turkse flanken van de partij (zelfde bij NIDA)
Eur Friek Helsinki Als van Baarle in kamp Öztürk zit dan lijkt het me dat het vechten wordt in Rotterdam. Ik zag die van Baarle zelf wel altijd als het aanstormende talentje van de partij.
Friek Reya Een goed citaat van Kant uit de Analytica-sectie van Kritiek van de zuivere rede zal ze steil achterover doen slaan.
GSbrder Friek De enige filosoof die er toe doet is Ataturk. En zelfs zijn seculiere fratsen moet je met een korreltje zout nemen.
Eur Helsinki Plottwist; Azarkan is degene die Öztürk tegen Kuzu heeft opgezet om zo zelf de macht te kunnen grijpen.
Friek Eur Azarkan zou nu de lachende derde worden, inderdaad. Terwijl meneer eerst nog lekker samen met Kuzu in Turkije een plannetje aan het smeden was om Ozturk uit de partij te werken.
Tem Friek Dit is nog steeds volgens plan van beide heren volgens mij. Ozturk weg en dan komt Kuzu als de verlosser weer terug om samen met Azarkan de partij verder te leiden.
tsjok https://nos.nl/artikel/2330449-ook-partijraad-denk-wil-dat-voorzitter-ozturk-opstapt-maar-hij-blijft.html We gaan gewoon lekker verder. Alles en iedereen wil Öztürk inmiddels weg hebben, behalve Selçuk Öztürk natuurlijk. Hij heeft een rapport laten opstellen waaruit zou blijken dat hem wegsturen geen zin heeft.
Friek https://www.trouw.nl/politiek/crisis-in-denk-nadert-climax-leden-willen-een-eigen-vergadering-houden-om-ozturk-af-te-zetten~bdcd94fe/ Helsinki’s partij staat op ontploffen.
Helsinki Friek Dat krijg je, als je opgroeit met Turkse soaps. Je nicht blijkt ineens je moeder te zijn en je partijvoorzitter blijkt ineens een megalomane egocentrist te zijn.
Vandaag De soap gaat verder maar ik heb geloof ik wat afleveringen gemist. Selçuk Öztürk en Zahir Rana zijn de twee overgebleven leden van het bestuur. Welke drie zijn opgestapt?