Zoals sommige van jullie wel weten heb ik een handvol vee. Al jaren een kleine kudde Drentse heideschapen. Dit jaar hadden we 1 ram, 9 ooien, en 14 lammeren.
En soms wat varkens. Dit jaar hebben we -voor het eerst, en vast ook voor het laatst- een zeug laten dekken. De zeug kreeg 7 levende biggen groot. Dit is het zevental:
Binnenkort worden de lammeren en biggen geslacht. Daar komt een hoop mooi vlees van, veel meer dan ik kan en wil opeten. Gelukkig heb ik wel familie en vrienden die een deel van het vlees overnemen, maar ik heb nog meer. Misschien heeft er hier wel iemand interesse.
Voor al het vlees geldt: het wordt uiteraard door een echte slager uitgesneden. Die echte slager zorgt tevens voor het verpakken; al het vlees ligt in nette porties (meestal tussen de 250 en 500gram) op een schaaltje (zo'n piepschuim ding), in plastic gewikkeld en met een goed etiket erop. Daarna wordt het ook door de slager diepgevroren.
Het enige wat ik eraan doe is het transport :').
Lamsvlees heb ik vanaf 1 febr, varkensvlees vanaf 8 febr, en het moet opgehaald worden ergens tussen Assen en Groningen, vóór 25 febr.
Wat ik aanbied is het volgende:
- 5kg lamsvleespakket stoof €12,50 per kilo [±3kg gehakt, ±2kg schouder/nek]
- 5kg lamsvleespakket grill €15,- per kilo [±3kg gehakt, ±1kg bout, ±1kg kotelet]
- 5kg varkensvleespakket A €15,- per kilo [schnitsel, varkenslap, speklap, vleesribben]
- 5kg varkensvleespakket B €20,- per kilo[ribkarbonade, haaskarbonade, schouderkarbonade]
- varkensvlees los per kilo à €15,- : speklap, gehakt
- varkensvlees los per kilo à €10,- : spekblok, reuzel, soepstukjes, poot etc