tsjok Ik vermoed toch wel dat Mistral Europese bronnen een veel hogere relevantie toebedeelt dan Amerikaanse. Toen ik ook nog ChatGPT gebruikte viel het me al op dat Le Chat veel betere en uitgebreidere antwoorden gaf op vragen over Europese kwesties dan de Amerikaanse bot.

Maar probeer het gerust zelf op https://chat.mistral.ai/chat of met de Le Chat app.

Ook Mistral AI klaagt over dat gebrek aan infrastructuur in Europa en schijnt zelfs te overwegen naar de VS te verhuizen. Zo zou Frankrijk zijn Europese AI-uithangbord kunnen verliezen.

Al die techbedrijven worden ook geleid door minzame kutnerds die alleen maar denken aan geld harken. De rest van de wereld mag lekker naar de kanker gaan.

Jarenlang hebben we techbro's en goeroe's de hemel in geprezen, maar geen van hen heeft een moreel kompas.

• Edited

Myst Alleen dreigen met vertrek naar Amerika is ook een manier om meer overheidssteun te krijgen natuurlijk. Dat deed ASML ook.

Maar de VS is nu in zo'n rap tempo een enorm kutland aan het worden dat binnenkort niemand er meer heen wíl.

remlof Maar de VS is nu in zo'n rap tempo een enorm kutland aan het worden dat binnenkort niemand er meer heen wíl.

Dan misken je denk ik ernstig hoe graag mensen geld willen verdienen.

• Myst replied to this.

Myst

Ook de ontslagregels zijn volgens Vis niet toegesneden op de noden van de techindustrie. “In de tech veranderen zaken binnen een dag, een week, een maand. Daar moet je op kunnen inspelen door het personeelsbestand aan te passen. Alleen is dat in Europa bijna onmogelijk.”

Ja, echt een groot probleem dat je in Nederland niet op dagelijkse basis je personeelsbestand mag aanpassen. Ajuus!

tsjok

“In de tech veranderen zaken binnen een dag, een week, een maand. Daar moet je op kunnen inspelen door het personeelsbestand aan te passen. Alleen is dat in Europa bijna onmogelijk.”
          ‘We betalen medewerkers fors, mede vanwege het risico dat ze weleens van baan moeten veranderen’
          Vis is niet tegen regels, maar vindt dat die moeten worden toegespitst per sector. “Je moet de onderkant van de arbeidsmarkt aan alle kanten beschermen. Zodat je niet, zoals in de VS, van de ene op de andere dag kunt worden ontslagen of drie banen nodig hebt om rond te komen.”

Deze man zegt tegenstrijdige dingen.

• Luda replied to this.

Luda

Oh nee wacht, hij vindt het gewoon belangrijk dat er in het algemeen baanzekerheid bestaat maar dan graag niet voor hem.

Myst

Ziet eruit als de minder begaafde broer van Rutger Bregman.

tsjok Kan prima, maar dan moet je met ZZP'ers gaan werken.