Iedereen op een hometrainer en er een virtuele race van maken.
Wielrennen #2
Had het niet direct verwacht na gister maar de Tour gaat toch nog wel heel spannend worden lijkt het nu…
Gelukkig is Pogi zodanig goed dat hij dit kan, want aan zijn ploeg heeft hij niet veel. Afgelopen dagen bij de vlakke etappes zat hij in de Jumbotrein en nu ook in de bergen heeft hij bijzonder weinig aan zijn eigen ploeg. Vorig jaar was sneu omdat de halve ploeg ziek uitviel, maar ze zijn nu nog compleet.
Feestje voor Wout Poels! Eindelijk een etappe in een grote ronde. <3 En dan ook nog de etappe naar de Mont Blanc.
Ok, ik trek de 7x dat ik Vingegaard deze tour een laffe renner heb genoemd weer in. Tering.
Wat een strafexpedite.
Al had Evenepoel hier weer twee minuten voor gereden
En tussendoor nog tijd voor koffie gehad.
Dwersdriever Evenepoel. De Chuck Norris van het wielrennen.
Zeker zo indrukwekkend is hoe Vingegaard zijn zenuwen onder controle heeft gekregen. Twee jaar terug wonnen Van Aert en zelf Kuss etappes puur om de druk weg te houden bij Vingegaard terwijl het team nog maar bestond uit vier renners. En misschien dat ik het heb gemist, maar volgens mij hoeft hij nu ook niet meer na elke rit met zijn vrouw te bellen om rustig te blijven zoals vorig jaar nog moest.
janneke141 Ronde van Spanje wordt wat dat betreft om je vingers bij af te likken. De oude Roglic tegen supertalent Evenepoel en de nog jongere Ayuso. En dan doen Thomas en mogelijk Mas en Carapaz ook nog mee.
Zijn Chinese trainer Do Ping is ook trots.
- Edited
Doping komt altijd weer naar voren. Je kunt je ook afvragen wat het dan is waardoor van de top 10 de nummers 3 t/m 10 allemaal binnen heel kleine afstand van elkaar staan, en dat er dan twee supermensen zijn die de rest én elkaar overklassen met anderhalve minuut verschil. Dat het alleen maar aan trainingsarbeid en natuurlijk talent kan liggen om zulke verschillen te realiseren op 22 kilometer lijkt mij sterk. Of dat deze twee de formule van het wielrennen gekraakt hebben met hun team en de rest allemaal niet.
Is het weer een Tour de Dope?
Wel leuk dat de, verwachte, sprintetappe vandaag toch net voor de vluchters was. Toch weer een spannende ontknoping terwijl het klassement wel klaar is.
Nu ook weer een mooi chaotisch ritje.