Duke De arts van TVM werkte ook met verschillende Limburgse voetbalclubs.
Dr. Fuentes wilde voor de rechtbank een complete bekentenis afleggen, inclusief een groot aantal voetballers. De rechtbank gebood hem alleen over wielrenners te praten.
Duke De arts van TVM werkte ook met verschillende Limburgse voetbalclubs.
Dr. Fuentes wilde voor de rechtbank een complete bekentenis afleggen, inclusief een groot aantal voetballers. De rechtbank gebood hem alleen over wielrenners te praten.
Correct. Zie ook de linkjes een paar Posts terug. Al die sporten waar veel geld rondgaat zijn vermoedelijk rot.
Dwersdriever De arts van TVM werkte ook met verschillende Limburgse voetbalclubs.
Ok, maar dan hebben we het wel over Limburg, hè.
In podcast De Rode Lantaarn werd voor een stukje dezelfde discussie gevoerd als hier over doping in het wielrennen. Met hetzelfde lichte ongemak overigens. Maar daar werd ook nog gerefereerd aan Operatie Aderlass rondom de Duitse arts Mark Schmidt en de bijbehorende Sloveense connectie. Ook interessant.
Zijn hier trouwens nog deelnemers aan wielerspelletjes? Ik denk eigenlijk dat Fantasy Cycling ook nog wel een belangrijke reden is waarom ik aanhoudend geboeid wordt door de sport. Ik speel al sinds mijn prilste jeugd in allerhande wielerpooltjes.
Ik was wel blij dat ze het benoemden. Ik snap dat journalisten heel voorzichtig moeten zijn met beschuldigingen, maar met uitzondering van Thijs Zonneveld (hier in Nederland in ieder geval) gaan nu alle commentatoren en journalisten vol voor "JumboVisma heeft tactisch gefaald"/"Roglic kan geen derde week rijden"/"De helm was niet goed!" zodat ze niet de absurditeit van Pogacars tijdrit hoeven te benoemen.
Linus Ik weet niet of dat nu het ontwijken van het dopingvraagstuk is, of toch gewoon de oudhollandse afwijking om de Nederlandse prestaties, of het gebrek daaraan, altijd belangrijker te vinden dan de winnaar.
Hoewel ik vooral Nederlandse media volg, heb ik hetzelfde sentiment zien terugkomen bij de Belgen en in de Engelssprekende pers/podcasts. En wederom, ik snap het wel dat journalisten en commentatoren voorzichtig zijn met insinuaties zonder dat ze iets hard kunnen maken. Je wil geen rechtszaak aan de broek of je bronnen verliezen. Maar er moet een tussenweg zijn.
Hoe dan ook, ik ben het eens met de stelling dat Jumbo een inschattingsfout gemaakt heeft in de ploegentactiek. Doet verder niets af aan de prestatie van Pogacar
Intussen lijkt er dus wel degelijk iets gevonden te zijn bij Arkea.
Vooronderzoek naar vermoedelijk dopinggebruik in de Tour: Quintana in nauwe schoentjes?
De Tour de France staat nog maar een dagje in de boeken geschreven en daar duikt een eerste (mogelijk) schandaal op. Volgens het persagentschap AFP wordt een ploeg uit de Ronde van Frankrijk geviseerd in een onderzoek naar vermoedelijk dopinggebruik. Vorige week woensdag vond een inval plaats in het hotel waar Arkéa-Samsic, de ploeg van Nairo Quintana, verbleef.
Afgelopen weekend pakte de Franse krant Le Journal du Dimanche uit met het bericht dat er vorige week woensdag een huiszoeking had plaatsgevonden in het hotel waar wielerploeg Arkéa-Samsic verbleef.
Bij de Franse sportkrant L'Equipe werd het nieuws bevestigd door teammanager Emmanuel Hubert, maar hij wenste geen verdere toelichting te geven.
L'Equipe gaf nog mee dat niet de ploeg, maar wel kopman Nairo Quintana geviseerd werd.
Ook de kamers van zijn Colombiaanse landgenoten en ploegmaats Dayer Quintana (de broer van Nairo) en Winner Anacona zouden een bezoekje van de speurders hebben gekregen.
Persagentschap AFP gaat vandaag nog een stapje verder en beweert dat er "een voorlopig onderzoek is geopend naar vermoedelijk dopinggebruik, waarbij een ploeg uit de Tour de France geviseerd wordt".
Volgens AFP is het onderzoek geopend door de gezondheidsdiensten van het parket van Marseille.
Volgens de procureur, zo citeert AFP, zouden "talrijke gezondheidsproducten zoals medicijnen gevonden zijn, net als een methode die als dopinggerelateerd kan worden gekwalificeerd".
Update: Parket van Marseille bevestigt dat Arkéa-Samsic spilfiguur is
Er raken stilaan enkele details bekend.Het parket van Marseille bevestigt rond 19.30u dat wielerploeg Arkéa-Samsic het onderwerp van het onderzoek is.
"Er is een onderzoek aan de gang naar vermoedens van dopinggebruik door een deel van de renners van Arkéa-Samsic", klinkt het.
Er zouden ook twee arrestaties gebeurd zijn.
Linus Het is gewoon lastig. De radio en televisiezenders zijn bijvoorbeeld rechtenhouders. Die hebben soms veel geld betaald voor rechten en willen het feestje niet bederven of ze willen bij de volgende verdeling van de rechten weer in aanmerking komen. Dat verklaart voor een deel waarom sportmensen en -organisaties vaak met fluwelen handschoenen worden behandeld. Daarom zijn interviews met sporters op televisie ook slechts bij uitzondering interessant. Zie bijvoorbeeld ook hoe de door en door corrupte FIFA lang wegkwam met wangedrag. Pas toen de Amerikaanse justitie zich ermee ging bemoeien en er veel geld en mensen opzette, kwam het naar buiten. Eigenlijk niet anders dan bij het dopingschandaal rond Armstrong.
En dan speelt natuurlijk nog mee dat veel kijkers/luisteraars het ook eigenlijk niet willen weten.
Over de ploegentactiek van Jumbo Visma. Ze hebben het eigenlijk helemaal niet zo verkeerd aangepakt. Ze hebben Bernal uitgeschakeld en de kopman ging met een gezonde voorsprong de tijdrit in. Natuurlijk kun je achteraf beschouwen dat ze fouten hebben gemaakt en klonk er soms ook tijdens de etappes wel kritiek, maar bij een 'normaal' verlopen tijdrit had hier geen haan meer naar gekraaid en hadden we vandaag Gele Trui Tompoucen kunnen kopen bij Jumbo in plaats van Jumbo Visma Gele Tompoucen.
Ook de discussie over de verschillende opties rond Roglic vond ik wel interessant bij De Rode Lantaarn.
Linus De champagne is nauwelijks opgedroogd en daar is het volgende dopingschandaal in het wielrennen weer. Benieuwd wat hier uit komt, het lijkt vrij ernstig als er zelfs arrestaties zijn verricht.
The Guardian had vandaag een artikel over de verdenkingen tegen Quintana en het ongemakkelijke gevoel wat veel mensen kregen bij het zien van Pogacars machtsgreep:
tsjok De champagne is nauwelijks opgedroogd [..]
Opgedronken zou ik zeggen.
Bolkesteijn Ik had het meer over dit soort:
tsjok Volgens mij staat er Leffe op het flesje van Froome.