Dwersdriever Linus De filmpjes zonder de Tour zelf in beeld zijn terug op YouTube. En de andere filmpjes hier en daar ook.
janneke141 Mathieu van der Poel heeft besloten het Olympisch dorp in Tokio te verlaten om zich voor te bereiden op de Vuelta a España, vertelt hij op een ingelaste persconferentie. “Ik heb een paar geweldige dagen gehad hier in Japan. In overleg met de ploeg heb ik echter besloten om me volledig te richten op de Vuelta”, zegt hij. Van der Poel, die tijdens de trainingsrondjes zonder handen reed en alsnog steeds won, vertrekt morgen naar Spanje.
Linus Even stilstaan bij de echte terugkeer van Fabio Jakobsen op het hoogste niveau. Ik heb het niet kunnen kijken, maar wat fijn dat hij weer zo kan fietsen en zelfs wint in een grote ronde!
Doedezemaar Linus het was echt gaaf om te zien, ook fraai dat er direct veel renners even naar 'm toe kwamen
Duke Jakobsen pakt op zijn 25e verjaardag zijn derde zege deze Vuelta, die strijdt zo toch wel met Cavendish om de comeback van het jaar.
Dwersdriever Ik ben het wielrennen van vandaag terug aan het kijken. Van Dijk fenomenaal. Wat een krachtpatser. En wat hebben Nelissen en Kneteman een fijne chemie in het commentaarhokje. Gisteren ook een prachtige tijdrit bij de mannen trouwens.
Linus NOS: De kaarsjes blijven branden voor Amy Pieters. Ze blijft drie dagen langer dan aanvankelijk gepland in een kunstmatige coma in het Spaanse Alicante. Haar situatie is niet veranderd. Aanvankelijk zouden de artsen de dertigjarige wielrenster, die afgelopen donderdag op een training ongelukkig ten val kwam, maandag laten ontwaken, maar na overleg met diverse Nederlandse doktoren is besloten Pieters nog minimaal drie dagen langer in kunstmatige coma te houden. De doktoren benadrukken dat extra rust in dit stadium een betere kans op herstel geeft. Het ging allemaal snel, afgelopen donderdag. Met de baanselectie was Pieters, meervoudig wereldkampioene op de baan en regerend Nederlands kampioene op de weg, aan het trainen in Spanje. 'Sprintjes trekken', zoals het in het jargon heet. Pieters merkte een fractie te laat op dat er iemand remde en viel. Ze raakte met haar hoofd een steen in een greppel. Er moest een traumahelikopter aan te pas komen. Diezelfde avond nog werd Pieters aan haar hoofd geopereerd, een ingreep die goed verliep. Maar over de precieze opgelopen hersenschade viel nog weinig te melden. Dat blijft de situatie, totdat Pieters ontwaakt. 🙁 Hopelijk snel beter nieuws.
Bolkesteijn Linus Twee weken geleden inmiddels maar nog geen goed nieuws... 🙁 Alleen onlangs het bericht dat ze naar Nederland vervoerd zal worden.
Linus Voor wielrenfans die het peloton al een hele tijd volgen, is dit misschien wel een mooi gesprek om even te bekijken.
Bolkesteijn Mathieu van der Poel rijdt door rugproblemen ‘al anderhalf jaar niet op volle kracht’ Wielrennen Mathieu van der Poel (26) is voor onbepaalde tijd uit de roulatie vanwege een zwelling van een tussenwervelschijf. Ik vond dit wel een zorgwekkend bericht. Het zou niet voor het eerst zijn dat de carriere van een topsporter als een nachtkaars uitgaat door aanhoudende rugklachten. En Mathieu van der Poel is er denk ik de persoon niet echt naar om het langere tijd zonder concreet wedstrijdperspectief rustig aan te doen.
Linus Bolkesteijn Ja 🙁 Het beste nieuws was nog dat ze weer zelfstandig ademt en inderdaad weer in Nederland is, maar ze is nog steeds niet wakker.
Dwersdriever Waarom is het veldrijden niet gewoon live bij de NOS? Ik weet dat er een stream is, maar dat is toch niet hetzelfde. Nu maar weer Sporza kijken. Wel nog een keertje Wuyts luisteren. Dat is wel leuk.
Linus Dwersdriever Ik denk dat de NOS niet steeds alle primetime zendtijd mag hebben. De komende weken krijgen ze natuurlijk ook al bizar veel tijd tijdens de OS. Morgen hebben ze wel tijd gekregen voor de mannen trouwens. Maar prachtige finale tussen de twee beste rijdsters dit seizoen. En mooi dat het Vos hier wel lukt na haar tweede plaats op de weg.
tsjok Dwersdriever Die stapt nooit meer (professioneel) op de fiets. En dat is nog optimistisch gesteld. Wat ontzettend triest en zielig.
Duke Linus Het zal wellicht ook niet groot genoeg zijn in Nederland. Aan de andere kant hebben we ook weet ik het hoeveel themakanalen. Daar hadden ze er best eentje van kunnen gebruiken.